۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۷۴۲۱
حجت الاسلام موسیوند:

دولت از تولید کنندگان داخلی حمایت کند

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج گفت: تا زمانی که جلوی قاچاق کالا و واردات بی رویه اجناس غیر ضروری گرفته نشود و از تولید کنندگان داخلی حمایت نشود وضع اقتصاد تغییری نخواهد کرد.
عباس موسیوند

حجت الاسلام عباس موسیوند مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تاریخ کشور ایران اسلامی به ویژه بعد از انقلاب ثابت کرده که با اقتصادی درون زا موفق بوده است.

وی تصریح کرد: ارتباط با دنیا خوب است اما اصل در موفقیت تکیه به سرمایه ها و منابع انسانی که همان اقتصاد مردمی و درون زا است و این امر سبب می شود تا دشمن نتواند در اقتصاد ما تاثیر بگذارد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج بیان داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال است که نسبت به اقتصاد کشور اظهار نگرانی می کند، البته کارهایی در این راستا انجام شده اما مطالبات رهبر معظم انقلاب تا کنون به نتیجه نرسیده است.

وی در ادامه با اشاره به موانع اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تا زمانی که جلوی قاچاق کالا و واردات بی رویه اجناس غیر ضروری گرفته نشود و از تولید کنندگان داخلی حمایت نشود وضع اقتصاد تغییری نخواهد کرد.

حجت الاسلام موسیوند گفت: چرا در داخل کشور از کشاورزان زحمت کش حمایت نمی شود و نیاز کشور از خارج تامین می شود، این مساله باید از سوی مسؤولان پیگیری شود.

وی در ادامه سودجویی عده را بزرگ ترین ضرر برای اقتصاد کشور برشمرد و بیان داشت: کشور ما با سرمایه های عظیم نباید بیکار داشته باشد و باید به جای واردات و سودجویی عده ای از منابع داخلی و سرمایه های ملی استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه همدان بیان کرد: باید مدیران پیرمرد و بدون برنامه از تصمیم گیری های کلان کنار بروند و فرصت مدیریت را به جوانان بدهند تا آنها طرح های خود را در راستای آبادانی و نیاز روز پیاده کنند.

وی در ادامه افزود: امروز حوزه های علمیه در کنار مردم نسبت به خوی اشرافی گری، فاصله طبقاتی، رانت خواری، ویژه خواری و نجومی بگیرها اعتراض دارند و از مسؤولان درخواست مبارزه با اینگونه افراد را دارند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: اختلاس در جمهوری اسلامی ایران به نسبت زمان پهلوی خیلی کمتر است اما این عمل زشت کمش هم مورد قبول از حکومت و دولت اسلامی نیست، شایسته سالاری باید جایگزین پارتی بازی های امروزی شود./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات