۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۵۶۴
در دیدار با اعضای سازمان نظام مهندسی مطرح شد؛

انتقاد آیت الله علوی گرگانی از ساختمان سازی های غیر متعارف

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با تأکید بر لزوم دقت بیشتر در ساختمان سازی و اعطای مجوزها از ساختمان سازی های غیر متعارف به ویژه در شهرهای مذهبی انتقاد کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی قم با بیان این که نظام مهندسی می تواند وضعیت شهرها و روستاها را کنترل کند، اظهار داشت: هرکاری که بتواند در جامعه نظم ایجاد کند، ارزش دارد و به همین جهت انتظار داریم نظام مهندسی کشور هم جامعه را رشد بدهد.

وی افزود: متأسفانه برخی جاها این مسأله رعایت نشد و با مشکل مواجه شدیم، همچنانکه امروز کل نمای گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) از بین رفته در حالی که در گذشته هنگام ورود به شهر مقدس مشهد این گنبد نورانی به چشم می آمد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) ساختمان سازی ها در حد متعارف بود ولی متأسفانه این مسأله در ادامه رعایت نشد، زیر میزی هایی داده شد تا جایی که امروز دچار مشکل شدیم.

وی عنوان کرد: هرکاری باید از ابتدا نظم و انتظام داشته باشد، اما اگر کاری انجام شد خیلی از اوقات قابل برگشت نیست به همین جهت در ساختمان سازی ها باید دقت بیشتری صورت بگیرد، چرا اجازه داده شود ساختمان چند طبقه خلاف قانون ساخته شود بعدا دستور تخریب آن را بدهند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی می تواند وظیفه خود را بهتر انجام بدهد، ابراز داشت: امام علی(ع) در یکی از وصایای خود فرمودند در کارهای خود نظم داشته باشید، کار شما اهمیت دارد ولی شرط آن این است که در همه مراحل کنترل کار را در دست داشته باشید.

وی بیان داشت: هر سازمانی که تشکیل می شود امکانات نفوذی نیز در آن پدید می آید، چراکه هر قدرتی قابل نفوذ است و با دادن رشوه و حق حساب گاهی اوقات به وظایف عمل نمی شود، بنابراین در نظام مهندسی مراقب باشید که صداقت و امنیت کاری خود را حفظ کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که تقلب و خیانت و رشوه نتیجه های بدی در پی دارد، ابراز داشت: باید به سرگذشت فراعنه نگاه کنید که قدرت بسیار زیادی داشتند ولی چون خلاف عمل کردند عاقبت به خیر نشدند، در ساختمان سازی نیز باید سعی کنید پای خود را فراتر از قانون نگذارید و مراقب نفوذ بیگانگان باشید.

در ابتدای این دیدار نیز رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گزارشی از برنامه های این سازمان ارائه کرد./1330/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات