۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۳۱۵
آیت الله محمدی ری شهری:

مهمترین خواسته شهدا، استقرار ارزش های دینی و برقراری عدالت اجتماعی است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: مهمترین پیام خون شهدا و مهمترین انتظار شهدا، استقرار ارزش های دینی و در رأس این ارزش ها برقراری قسط و عدالت اجتماعی در میان مردم است.
عکس

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدی ری شهری در مراسم ماهانه هیأت فرزندان شهدای اسلام در حرم مطهر حضرت امامزاده صالح(ع) و در جمع خانواده های معظم شهدا گفت: خداوند منان را بسیار سپاسگزارم که در جوار مرقد مطهر یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در جمع شما فرزندان و خانواده های عزیز شهدا حضور یافتم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ابتکاری که تعدادی از خانواده ها و فرزندان شهدا برای تشکیل این محفل نورانی داشته اند، بسیار قابل تقدیر است و فعالیت های ایشان نیز مطابق آنچه گزارش شده، بسیار ارزشمند است و چه زیباست که در همه نقاط ایران و در هر نقطه ای از جهان که خدمتگزاران به اسلام در آن حضور دارند، این گونه محافل با حضور فرزندان و خانواده های شهدا تشکیل گردد.

آیت الله محمدی ری شهری در این مراسم اظهار داشت: آنچه در این گونه محافل قابل توجه است و اختصاص به شهدا و فرزندان و خانواده محترم شهدا دارد، توجه به انتظارات و پیام خون شهدا به خانواده و فرزندان خود و نیز به جامعه و به مسئولان جامعه است و اکنون مهمترین پیام خون شهدا و در رأس همه انتظارات شهدا، اقامه قسط و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است که این مهم، اساس اسلام است و هدف مکتب انبیاء نیز رسیدن به این قله با اهمیت است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایش اخیر خودشان ضمن گلایه از مسؤولان فرمودند ما در مسأله تحقق عدالت اجتماعی در میان مردم، عقب هستیم و باید تلاش کنیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث در تبیین عدم تحقق کامل عدالت اجتماعی در سطوح مختلف افزود: کسی که خودش ارزش های انقلابی و اسلامی را در وجود خودش پیاده نکرده نمی تواند انتظار داشت که قیام به قسط نموده و عدالت اجتماعی را در جامعه مستقر کند.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: در روایتی از حضرت علی (ع)، در ویژگی های انسان کامل آمده است، او خودش را ملازم با عدالت نموده و اولین قدم در این راه نیز این است که هوا و هوس را از خود دور کرده است که در رأس تمایلات نفسانی، حب جاه و قدرت طلبی است، از این رو شخص هوسران و قدرت طلب توان پیاده کردن عدالت را در جامعه نخواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید طی چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی در این زمینه  کادرسازی لازم انجام می شد و کسانی از سوی نهادهای آموزشی و پرورشی در نظام تربیت می شدند که از توانایی های لازم در این زمینه برخوردار باشند، وگرنه صرفا با موعظه، عدالت در جامعه محقق نخواهد شد و از این رو برای تحقق رهنمود رهبرمعظم انقلاب و برای جبران این عقب ماندگی باید در تمام زمینه ها افرادی تربیت شوند که از خودسازي و توانایی های لازم برخوردار باشند.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: متاسفانه اخیرا شیاطین داخلی در ضربه زدن و تضعیف ستون انقلاب و ولایت فقیه همنوا با شیاطین خارجی شده اند و کسانی که خود باید پاسخگو باشند، ادعای سردمداری عدالت طلبی می نمایند و همان سخن از حلقوم آن ها بیرون می زند و در نوشته ها و نامه های آن ها دیده می شود که سخنان دشمنان اسلام و انقلاب است، اما مردم و خانواده های شهدا آگاه هستند و نخواهند گذاشت این رفتارهای ناصحیح به نتیجه برسد./۸۱۳/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات