۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۲۷۲
با سخنرانی تولیت آستان قدس و وزیر ارشاد؛

جشن ازدواج ۸۰۰ زوج دانشجو در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم افتتاحیه دهمین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ۸۰۰ زوج جوان از سراسر کشور حضور داشتند.
ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه دهمین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 تحت عنوان «فرصت عاشقی» شامگاه پنج شنبه در رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شرکت 800 زوج دانشجو از سراسر کشور برگزار شد، ستاد ازدواج دانشجویی کشور طی ویژه برنامه های متنوعی از این زوجین پذیرایی به عمل آورد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام علی تقوی معاون تأمین منابع انسانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های کشور، ضمن قرائت پیام رهبر انقلاب به زوج های جوان، اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه ای علاقه بسیار زیادی به قشر جوان؛ به ویژه دانشجویان دارند و این مسأله در فرصتی که برای دیدار با جوانان اختصاص می دهند، مشهود است.

وی افزود: در پیام رهبر معظم انقلاب به زوج های جوان، کلیدواژه های زیبایی وجود دارد که اگر آن ها را در زندگی رعایت کنیم، سربلندی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت. یکی از نکات پیام رهبر انقلاب، این است که ایشان ازدواج را «پیوند دل ها، جسم ها و سرنوشت ها» می دانند؛ نه صرفا یک پیوند ظاهری؛ یعنی ازدواج پیوندی است که طی آن، قلب و دل و جان شما زوج های جوان باید به یکدیگر گره بخورد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد پیمان زناشویی، گفت: قرآن کریم از ازدواج به عنوان یکی از نشانه های الهی یاد کرده و برای آن سه شاخصه وجودی مودت، محبت و آرامش را برشمرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسأله تشکیل خانواده را می توان با این نگاه تصویر کرد که ازدواج یک قرارداد و ارتباط حقوقی میان دو نفر است. این نگاه غلط نیست اما باید دانست که قرارداد ازدواج با دیگر قراردادها تفاوت بسیار دارد. ادبیات اسلام درباره موضوع ازدواج به ما می گوید ماهیت این قرارداد با دیگر قراردادها متفاوت است.

حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بخش دیگر این مراسم بود که مورد استقبال زوجین دانشجو قرار گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی کوتاه با اشاره به این که تمام انسان ها به دنبال الگوگیری برای زندگی خود هستند تا بتوانند خود را به جایگاه الگویی برای دیگران برسانند، خاطرنشان کرد: کسی که خودش سلامت روحی و اخلاقی داشته باشد، می تواند به الگویی برای دیگران تبدیل شود و یکی از رموز این فرآیند، ازدواج سالم و توأم با شناخت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: امروز برخی جریان ها با روش های مختلف برای به حاشیه راندن مسأله ازدواج در تلاش هستند چرا که ازدواج عاملی است که تشکیل جامعه سالم به آن بستگی دارد.

گفتنی است «اجرای زنده گروه تواشیح»، «قرائت میثاق نامه وفاداری میان زوجین» و «حضور زوجین دانشجو در ضیافت شام میهمانسرای حضرت رضا(ع)» از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

شایان ذکر است حجت الاسلام احمد ترابی مسؤول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی، حجت الاسلام طباطبایی؛ مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی استان خراسان رضوی و دکتر سید سعید سرابی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم حضور به هم رساندند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات