۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۵۶۱۸۵
وزیر کشور:

افراطیون گروه‌های اقلیت قصد ایجاد اغتشاش در سراسر کشور را داشتند

وزیر کشور گفت: افراطیون جریان گروه‌های اقلیت قصد کشته‌سازی از خود و ایجاد هیجان و اغتشاش بیشتر در سراسر کشور را داشتند که با درایت و احساس مسوولیت ناجا این توطئه خنثی شد.
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در مراسم تشیع شهدای فاطمیه ناجا طی سخنانی گفت: انقلاب ما همواره از ناحیه دشمنان مواجه با انواع فریب‌ها و توطئه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر فشارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی را شاهد هستیم، عنوان کرد: حمایت‌های مستشاری کشورمان از عراق، سوریه، لبنان و یمن سبب شده که آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی دنبال انتقام جویی از کشورمان باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما نسبت توطئه‌های دشمنان و ایادی آنها علیه کشورمان در داخل و خارج اطلاع داریم، اظهار داشت: برای اغتشاشات اخیر در دی ماه دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی کرده بودند اما مردم در مسیر امام راحل و شهدا تحت لوای رهبری هوشیاری خود را نشان دادند.

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال ناامن کردن کشورمان هستند، تجمع این عده قلیل هم برای ایجاد جرقه جهت ناامن نشان دادن ایران است، اما نیروهای ناجا مظهر اقتدار، نظم و امنیت داخلی کشور هشتند که هر ماه در مزرها شهدایی را تقدیم کشور می‌کنند.

وی درباره حوادث دوشنبه شب ابراز کرد: هدف و توطئه این تجمع ایجاد کانونی برای تهییج، تهدید و اغتشاش بود که با سو استفاده از عواطف و احساسات گروه‌های اقلیت در سراسر کشور، حمایت آنها را به سوی خود جلب کرده و کشور را دچار تلاطم کنند.

وزیر کشور افزود: بر اساس اطلاعات دقیق که در دست داریم افراطیون این جریان قصد داشتند با کشته‌سازی از خود به ایجاد هیجان و اغتشاش بیشتر بپردازد، که با صبر، احساس مسؤولیت و درایت ناجا این توطئه خنثی شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: برخورد سریع و قاطع با چنین گروه‌هایی توسط ناجا کار ساده‌ای است اما در عین حال باید مراقب باشد که به امنیت عمومی خدشه وارد نشود، کما اینکه در حادثه اخیر پس از دادن فرصت و جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مدت 10 دقیقه با شجاعت و اقتدار به وظیفه خود عمل کرد.

وزیر کشور با اشاره به شهادت سه مامور ناجا، ابراز کرد: این اقدام شخص بی‌عقل، خشونت‌طلب و افراطی در زیر گرفتن نیروهای ناجا با ماشین سبب رد جریان آنها است چراکه اقدام او شبیه جنایات گروه‌های داعشی بود.

وی افزود: این جریان در ظاهر از عرفان، سیر و سلوک و عشق حرف می‌زنند اما با خنجر و دشنه و تیغ وارد می‌شوند، اگر ما مقداری صبر کردیم برای جدا شدن جریان اکثریت از جریان افراطی است در غیر این صورت برای برخورد با افراط و خشونت لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم./۸۱۳/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات