۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۷۵۰
معاون آموزش حوزه خبرداد؛

آغاز ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه از ۱۲ اسفند ماه

معاون آموزش حوزه های علمیه از آغاز ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه از ۱۲ اسفند خبر داد و اعلام کرد که نام نویسی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
رستم نژاد رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه در سال تحصیلی 97-98 با اشاره به نقش روحانیت در جامعه عنوان کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است اما موقعیت ویژه و حساس امروز سبب شده تا روحانیت در مقطعی حساس و موقعیتی خطیر قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت امروز جهان اسلام و بشریت و تشنگی نسل امروز نسبت به دین، معارف دینی و مسائل فطری شرایطی را به وجود آورده که متولیان دینی و روحانیت باید پاسخگوی نیازهای پیچیده و فراگیر زمان باشند.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: این وظیفه در نظامی که بر اساس مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفته و حوزه های علمیه منادی اول حکومت محسوب می شوند و امام و رهبری به عنوان مرجع بالای سر آن بوده اند، حساسیت بیشتری دارد.

وی کیفی گزینی را از سیاست های اصلی پذیرش طلاب دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال ورود به حوزه های علمیه هستند باید نسبت به این شرایط و مسائل آگاهی کامل داشته و برای خدمت به دین و جامعه و سربازی امام زمان(عج) و پاسخگویی به نیازهای روز وارد حوزه های علمیه شوند و باری از بارهای بر زمین مانده که مرتبط با مسائل دینی است را بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد ادامه داد: با توجه به این موضوع ما دو سیاست اصلی را در روند گزینش مدنظر قرار داده ایم که سیاست اول ما کیفی گزینی است که بر این اساس تلاش می کنیم که مسائل اخلاقی،خانوادگی، اراده و همت متقاضیان ورود به حوزه را علاوه بر شرایط تحصیلی و علمی آنها در نظر بگیریم.

وی تأکید کرد: سیاست دیگری که در دستور کار قرار داده ایم، تقویت مدارس استان ها و شهرستان ها و در واقع نوعی بومی گزینی در پذیرش طلاب است.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز کرد: پذیرش طلاب برای سال تحصیلی آینده در دو دوره بلند مدت و سفیران هدایت صورت می گیرد که در دوره های بلند مدت سه مقطع تحصیلی؛ پایه هشتم دوره اول متوسطه، دیپلم و بالاتر از دیپلم و در دوره سفیران هدایت نیز در مقطع دیپلم طلاب پذیرش می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: زمان ثبت نام از 12 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 از طریق پایگاه معاونت آموزش حوزه های علمیه قم به نشانیwww.howzeh-qom.ir  می باشد و آزمون ورودی نیز ساعت 9 صبح روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 97 در 49 مرکز آزمون در 30 استان کشور برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال 23 هزار نفر برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه ثبت نام کردند که از این تعداد 7 هزار نفر در 456 مدرسه علمیه پذیرش شدند و برای سال آینده نیز همین میزان پذیرش در نظر گرفته شده است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات