۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۵۸۳
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

انس با قرآن انسان را از وحشت در دنیا و آخرت نجات می دهد

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: انس با قرآن انسان را از وحشت نجات می دهد. امام سجاد(ع) فرمودند اگر من روی زمین تنها بمانم، مادامی که در محضر قرآن کریم باشم، وحشتی مرا نخواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا مسئول ارتباطات حوزوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، شامگاه شنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در محل حسینیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: اخبار مربوط به نزول قرآن با اخبار مربوط به ولادت حضرت زهرا(س) شباهتی دارد که باید اخل قرآن و ارادتمندان به اهلبیت(ع) باید در این شباهت جایگاه خود را بشناسند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی افزود: وقتی قرار بود قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شود، ایشان که به سن 40 سالگی رسیده بودند، 40 شبانه روز در غار حرا عبادت کردند و در روز 27 رجب، جبرییل بر ایشان نازل شد و نزول تدریجی قرآن آغاز شد و پیامبر ما اصطلاحا به پیامبری مبعوث شدند. البته قرآن در شب قدر به صورت دفعی نیز بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد.

وی با اشاره به حدیثی قدسی که خداوند متعال عامل خلقت حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) را خلقت حضرت زهرا(س) معرفی فرموده است، خاطرنشان کرد: برای ولادت این بانوی با عظمت، مانند نزول قرآن مقدماتی فراهم شد و از همین رو پیامبر اکرم(ص) دوباره به غار حرا و جبل النور رفتند و پس از 40 شبانه روز، طعامی بهشتی برای ایشان از بهشت آورده شد و نور وجودی حضرت زهرا(س) بدینوسیله به وجود ایشان منتقل شد. این یکی از جنبه های اثبات عظمت حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام فرازی نیا یادآور شد: معصومان دو نوع وجود دارند؛ یکی مادی و دیگری وجود نوری. در روایات داریم که اولین مخلوق عالم، نور وجودی حضرت فاطمه(س) بود؛ در نتیجه تمام انبیاء نسبت به حضرات معصومان(ع) شناخت داشتند. نقل شده که وقتی حضرت آدم(ع) توبه کردند، خدا را به پنج تن آل عبا سوگند دادند و حضرت نوح(ع) نیز بر بدنه کشتی خود نام پنج تن آل عبا را حکاکی کردند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با بیان این که طبق روایات شریف ترین انسان ها مأنوسان با قرآن هستند، گفت: انس با قرآن انسان را از وحشت نجات می دهد. امام سجاد(ع) فرمودند اگر من روی زمین تنها بمانم، مادامی که در محضر قرآن کریم باشم، وحشتی مرا نخواهد گرفت. در روز قیامت نیز به مؤمن گفته می شود «قرآن بخوان و بالا برو» پس معلوم می شود درجات برتری در بهشت به تعداد آیات قرآن است.

وی افزود: حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی گفته بودند رهبر انقلاب خطاب به ایشان گفته اند «من دو سال است که قصد کرده ام قرآن را افزون بر حفظ موضوعی، به صورت ترتیبی نیز حفظ کنم تا در روز قیامت حسرت نخورم.»

حجت الاسلام فرازی نیا یادآور شد: حضرت زهرا(س) وصیت کرده بودند که امیرمؤمنان(ع) بر مزار ایشان قرآن تلاوت کنند. انتظار از امت قرآن این است که آن ها اسم خود را در فهرست محبوبین قرآن قرار دهند. محبوبین قرآن چه کسانی هستند؟ کسانی که در آیات قرآن به عنوان محبوبین خدا نامیده شده اند، محبوبین قرآن نیز هستند مانند متقین، محسنین و صابرین./820/پ202/ب1

ارسال نظرات