۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۴۶۸
آیت الله نوری همدانی:

تلاش غرب سکولارسازی علوم است | مسلمانان مجد و عظمت اسلام را بازسازی کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی بازسازی مجد و عظمت اسلام را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: امروز که دشمنان علیه اسلام قیام کرده اند، علمای اسلام نباید ساکت بنشینند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با رییس دانشگاه جامع ملی اسلامی علیگر هند که امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به ریشه اسلامی علوم عنوان کرد: علومی که در اختیار دنیا قرار دارد، ریشه ای عربی و قرآنی دارد و اگر توجه کنیم می بینیم که اصطلاحات علوم مختلف مانند طب، ریاضی، جغرافیا، علوم سیاسی و دیگر علوم عربی است، عربی زبان اسلام و قرآن است و در هر جای دنیا که علمی وجود دارد از اسلام سرچشمه گرفته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: علوم اسلامی از ابتدا با توحید و یاد خدا همراه بوده و از آیات حکمت و قدرت خدا سرچشمه گرفته بودند اما غرب تلاش کرد تا این علوم را سکولار کند و این موضوع از مصیبت هایی است که برای علم به وجود آمده است.

وی بازسازی مجد و عظمت اسلام را وظیفه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ گواه بزرگی است که زمانی که در کل دنیا دانشگاه و کتابخانه وجود نداشت، شهرهای بزرگ اسلام دارای دانشگاه های بزرگی بودند و امروز وظیفه ماست که مجد و عظمت اسلام را دوباره زنده و احیا کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: امروز که دشمنان علیه اسلام قیام کرده اند و مستکبران، منافقان و صهیونیست ها متحد شده اند، علمای اسلام نباید ساکت بنشینند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز روش دشمن برای مقابله با اسلام، ایجاد تفرقه و اختلاف است و وضعیت عراق، سوریه، بحرین و یمن نشان دهنده برنامه های دشمنان علیه اسلام است.

وی تأکید کرد: عربستان سعودی نوکر آمریکا و صهیونیست هاست و این کشور هرگز برای اسلام با ما متحد نمی شود، ما با سیاست مدارانی که تمایل به آمریکا، انگلستان، فرانسه و صهیونیست ها دارند کاری نداریم اما اسلام می گوید همه مسلمانان باید متحد باشند و به مظلومان و مستضعفان کمک کنند.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید با وحدت و انسجام کار کرد تا در برابر دشمن غالب شویم و باید تلاش کنید تا مردم هند را بیدار کنید تا عظمت اسلام در دنیا تجدید شده و ان شاالله بتوانیم قدس را آزاد کنیم./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات