۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۵۵۳۳۵
حجت الاسلام والمسلمین احمدی:

تحقق سلامت معنوی بر اساس مبانی اسلامی نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقق اهداف سلامت معنوی اسلامی را نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه دانست و بر ضرورت حمایت دستگاه ها در این زمینه تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در پنجمین همایش سلامت معنوی که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت شغل پزشکی گفت: پزشکان کار بسیار مهمی دارند و باید قدر خود را بدانند و کار مهم خود را با مادیات عوض نکنند.

وی افزود: اگر پزشکی با آموزه های معنوی همراه باشد می تواند مشکلات جامعه را بیشتر و بهتر حل کند، متأسفانه امروزه برخی پزشکان بر خلاف گذشته پول های سنگینی را از افراد دریافت می کنند در حالی که در گذشته پزشکان به دنبال دوای بیماران بودند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تحقق اهداف سلامت معنوی بر اساس مبانی اسلامی را نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: اگر پزشکان مؤمن تربیت شوند در کنار طباطبت جسم انسان ها می توانند روح آن ها را نیز درمان کنند.

وی ادامه داد: پزشکان باید توجه داشته باشند که کار آن ها بسیار مهم است و نباید این کار مهم را  با پول عوض کنند چرا که در این صورت از معنویت دور خواهند شد، هدف پزشکان باید خدمت به مردم و رفع مشکلات  آن ها باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بیمارستان ها و مطب های پزشکی باید محیطی اسلامی داسته باشند، ابراز داشت: اگر پزشکان رضایت الهی و خدمت به مردم را اصل کار خود قرار دهند می توانند موفق بوده و الگو باشند.

وی عنوان کرد: یک پزشک با عملکرد خوب خود می تواند معنویت را به دیگران آموزش دهد، تحقق اهداف و برنامه های سلامت معنوی نیازمند توجه ویژه مسؤولان، پزشکان و مردم است و دستگاه های مربوطه باید حمایت لازم را داشته باشند تا شاهد بهترشدن وضعیت سلامت معنوی در جامعه باشیم./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات