۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۵۲۱۲
آیت الله سبحانی:

شبهات عقاید جوانان را هدف قرار داده است | وزارت ارشاد بر روند نشر کتب نظارت بیشترداشته باشد

حضرت آیت الله سبحانی گفت: امروز در فضای مجازی شبهات اعتقادی و دینی گسترش یافته است و اعتقادات جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند.
آیت الله سبحانی سخنرانی حضرت آیت الله سبحتنی در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در مصلای قم برگزار شد، از برگزارکنندگان این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیه «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» بیان کرد: خالق متعال همیشه به امر مقدس قسم یاد می‌کند و خداوند در این آیه به قلمی که در دست شماست قسم یاد کرده است؛ از این رو قلم بسیار شریف و ارزشمند است، همچنین خداوند در این آیه  به آنچه که می نویسیم قسم خورده است و از این رو نوشته‌ها مقدس است.

وی با بیان اینکه قلم وسیله‌ای برای انتقال تمدن‌‌ها دانست، گفت: اگر قلم نبود تمدنها در جهان به وجود نمی‌آمدند؛ امروز مردم  با مشکلات اقتصادی و معیشتی رو به رو هستند  از این رو کتاب ها و آثار قلمی باید مشکلات اقتصادی و خانوادگی را حل کند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کرد: امروز در فضای مجازی شبهات اعتقادی و دینی گسترش یافته است و اعتقادات جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند؛ بنابراین آنچه که نویسندگان می نویسند باید گره ای از مشکلات بگشاید و پاسخگوی شبهات باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: برخی با کلمات زیبا و نوشته‌های خوب درصدد انحراف جوانان و ترویج عقاید باطل  هستند و این مسأله نیازمند هوشیاری مسؤولان است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه قم مرکز ثقل  اسلام و تشیع است، بیان کرد: انتشارات فراوانی در شهرقم وجود دارد و کتاب‌های زیادی منتشر می‌شود؛ اما گاهی وزارت فرهنگ و ارشاد به کتابهایی اجازه نشر ‌می‌دهد که محتوای مناسبی ندارد، در حالی که کثرت کتاب و مطالب مهم نیست بلکه محتوای آثار اهمیت دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه کتابت و نوشتن یکی از افتخارت اسلام است، بیان کرد: پیامبر اسلام امی بود؛ اما این دلیل عدم آگاهی ایشان نیست و پیامبر اکرم(ص) تمام مردم را به خواندن و نوشتن فرا خوانده است و « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» نخستین آیه ای بود که بر ایشان نازل شده است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در میان مردم گفت: بعد از پیروزی انقلاب نهضت سواد آموزی راه اندازی شد که مردم به خواندن و نوشتن روی بیاورند./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات