۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۱۸۹

طلاب آذربایجان‌شرقی در دوره آموزشی سواد رسانه‌ای شرکت می کنند

طلاب و روحانیان تمامی مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی در کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای شرکت خواهند کرد.
سواد رسانه

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف در مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از اهداف و برنامه‌های مرکز ارایه آموزش‌های لازم برای طلاب و خانواده‌های آنان در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که دوره‌های آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی پیش از این در تمامی مدارس اجرایی شده و با استقبال طلاب و خانواده‌های آنان همراه بوده است، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، ارایه مهارت‌های زندگی، کارکاه‌های روانشناسی و ارایه مشاوره‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که مرکز خدمات حوزه علمیه استان در جدیدترین برنامه خود اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه ویژه طلاب، روحانیان و خانواده‌های آنان کرده است، افزود: نخستین دوره کارگاه‌ سواد رسانه ای در مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با حضور اساتید، طلاب و خانواده‌های آنان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه‌ آموزشی یک روزه حجت الاسلام کهوند از اساتید حوزه علمیه و از کارشناسان رسانه، به تشریح اصول و مبانی سواد رسانه ای پرداخت و در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بر آگاهی و نظارت والدین بر حضور فرزندان در فضای سایبری تأکید کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری برای دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای است، گفت: طبیعی است که برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز باید قادر به درک بهتر مفاهیم پیام‌های رسانه‌ای باشیم.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش کوهپیمایی و پیاده‌روی خانوادگی طلاب و روحانیان شهرستان تبریز به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این همایش ورزشی با حضور بیش از 500 نفر خانواده های طلاب و روحانیان به همت معاونت فرهنگی مرکز خدمات برگزار شد.

وی با بیان این‌که در برگزاری این همایش اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری، هلال‌احمر، اداره کل اوقاف، نیروی انتظامی و صدا و سیمای استان با مرکز خدمات همکاری داشتند، افزود: این همایش ورزشی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان نیز همراه بود، با حضور و تجدید میثاق طلاب در مزار شهدای گمنام ارتفاعات امام‌زاده عون بن علی تبریز برگزار شد./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات