۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۴۹۹۹

چند خبر کوتاه از دنیای نشر

انتشار کتاب «بازشناسی مهاجرت»، «اردوگاه اطفال»، «ماجراهای بهلول» و برگزاری نقد رمان «برادر انگلستان» از عناوین اخبار دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار کتاب «بازشناسی مهاجرت»، «اردوگاه اطفال»، «ماجراهای بهلول» و برگزاری نقد رمان «برادر انگلستان»  از عناوین اخبار دنیای نشر هستند.

جلد دوم «بازشناسی مهاجرت» منتشر شد

جلد دوم از سلسله کتاب های «بازشناسی مهاجرت» نوشته حمید یزدانیان از سوی نشر شهر منتشر شد.

حمید یزدانیان در جلد اول این سلسله کتاب هایی که در قطع پالتویی و توسط موسسه نشر شهر منتشر می شود، به مبانی دینی پدیده مهاجرت پرداخته و آن را از منظر قرآن کریم، روایات، سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دینی بررسی کرده بود.

موضوع مورد بحث در جلد دوم این سلسله کتاب ها، پدیده مهاجرت نخبگان و تاثیرات ژئوپلیتیکی این مهاجرت ها بر کشور مهاجرفرست و مهاجرپذیر است.

در بخشی از جلد دوم آمده: «نکته مهم در تاثیر ژئوپلیتیکی مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور نوع مدیریت اعمال شده در این عرصه است. با توجه به علائق ژئوپلیتیک مهاجرین، مدیریت مناسب و هدفمند می تواند وزن ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران را در دنیا ارتقاء دهد که حمایتذهای جمعی ایرانیان مقیم در برخی مقاطع از عنوان خلیج فارس و یا تظاهرات ضد جنگ از این نمونه استو بالعکس سوء مدیریت در این عرصه می تواند سبب آسیب های جبران ناپذیری شود و تعلق ژئوپلیتیکی نخبگان مهاجر به سرزمین مادری را از بین ببرد.»

سه‌گانه نویسنده «آن بیست و سه نفر» کامل می‌شود/ «اردوگاه اطفال»؛ زیر چاپ

دومین بخش خاطرات اسارت احمد یوسف‌زاده با عنوان «اردوگاه اطفال» در انتشارات «سوره مهر» زیر چاپ رفت.

احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»، درباره انتشار کتاب اردوگاه اطفال بیان کرد: کتاب «اردوگاه اطفال» در انتشارات «سوره مهر» زیر چاپ است. این کتاب ۳۶۰ صفحه ای بخش دوم خاطرات من از اسارت را در دسترس مخاطب قرار می دهد. در اصل خاطرات من از اسارت به ۳ بخش تقسیم می شوند و بخش اول آن ها قبل از این در کتاب «آن بیست و سه نفر» چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: آنچه در کتاب های «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» نوشته شده است، خاطرات ۳ سال از اسارت ۸ ساله من را دربرمی گیرد. خاطرات ۵ سال باقی مانده اسارت من در یک جلد جداگانه نوشته می شود؛ البته نگارش این جلد از خاطراتم هنوز آغاز نشده است و نامی هم برای آن در نظر نگرفته ام.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرنشان کرد: سومین جلد از سه گانه من هر آنچه را که در اردوگاه موصل ۲ اتفاق افتاده است، روایت می کند.

یادآور می شود؛ از کتاب های دیگر یوسف زاده می توان به «رنج شیرین»، «لبخند در قفس» و «هفده سالگی ام» اشاره کرد.

رمان «برادر انگلستان» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی رمان «برادر انگلستان» نوشته علیرضا قزوه، با حضور یوسفعلی میرشکاک، محمدکاظم مزینانی و محمدرضا شرفی‌خبوشان در حوزه هنری برگزار می‌شود.

بیستمین جلسه از سلسله نشست‌های نقد رمان «آئینه‌بندان» ویژه نقد و بررسی رمان «برادر انگلستان» نوشته علیرضا قزوه، با حضور نویسنده اثر، و نویسندگان و منتقدان ادبی همچون یوسفعلی میرشکاک، محمدکاظم مزینانی و محمدرضا شرفی خبوشان، ساعت ۱۵ چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

رمان «برادر انگلستان» اولین رمان علیرضا قزوه است که به روایت وقایع پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ می‌پردازد تا روزهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا می‌کند و خواننده را وارد حال و هوای داستان می‌سازد.

در بخشی از رمان آمده است: « … این سال‌های آخر هر سال فقط دندان‌های اسماعیل افتاد، فقط موهای اسماعیل ریخت، فقط اسماعیل لاغر شد، و هرگاه که به ملاقاتش رفتیم چمباتمه زد و سیگار کشید و سیب‌های زرد نرم را بی‌دندان گاز زد. دست آخر هم اسماعیل دود شد و رفت.»

گفتنی است رمان «برادر انگلستان» در ۳۷۶ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی سوره مهر منتشر شده است.

«ماجراهای بهلول» دوباره منتشر شد

«ماجراهای بهلول» نوشته‌ی مازیار تهرانی، با تصویرگری پانته‌آ عبدی‌فخرایی، بار دیگر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این اثر که پیش از این در سال ۱۳۷۹ به چاپ رسیده است، هم اکنون با ویرایش و صفحه‌آرایی جدید قابل خریداری است.

در این کتاب که مناسب گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) است شش داستان با عنوان‌های «بهلول که بود؟»، «الاغ کتابخوان!»، «چه کسی از همه زرنگ‌تر است؟»، «شرابِ آجر»، «خدا، شیطان، اختیار» و «امانت و خیانت» روایت شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هارون تصمیم گرفته بود با شمشیر، کار بهلول را بسازد، اما همراهان و مشاوران، او را از این کار بازداشتند و گفتند که کار از کار گذشته است. مردم، بهلول را دوست دارند و اگر گزندی ببیند، مردم از چشم ما می‌بینند. باید راحتش بگذاریم تا هر کاری می‌خواهد بکند تا مردم بدانند که ما از او باکی نداریم و چنین شد که بهلول به قصر هم راه یافت و توانست گره‌ی کار مظلومین را باز کند.»

این کتاب ۳۲ صفحه و ۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد و قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات