۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۵۴۰۰۲

ویژه‌نامه چهلمین "سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" در فصلنامه " اشارات ایام"

اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه؛ بیست و پنجمین شماره فلصنامه فرهنگی ادبی «اشارات ایام» ویژه آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را منتشر کرد.
فصلنامه اشارات ایام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه؛ بیست و پنجمین شماره فلصنامه فرهنگی ادبی «اشارات ایام» ویژه زمستان 96، ویژه آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مدیر مسؤولی محمد حسین ظریفیان یگانه منتشر کرد.

در این شماره عنوان­های: یادداشت مدیر مسؤول، سخن سردبیر، دهه فجر؛ در آینه اصول، سیاست‌ها و راهبردهای رسانه‌ای، گفتار مجری، متن ادبی، زیرنویس‌های و پیام‌های کوتاه، محورها و موضوعات پیشنهادی، داستانک، ترنم باران، پیشکسوتان شعر انقلاب، مؤلفه‌ها ادبیات انقلاب اسلامی را مطالعه می‌کنیم.

 همچنین در بخش گفتار مجری موضوعات انقلاب اسلامی از دریچه نگاه معمار انقلاب، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، بشارت‌های قرآنی مبنی بر پیروزی انقلاب 57، طرح نو، خیابان انقلاب، رابطه ارزش‌ها و انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، رهبر انقلاب از بازگشت امام(ره) به ایران می‌گویند، روزشمار انقلاب آمده است.

در بخش سخن سردبیر نیز چنین آمده است:

انقلاب اسلامی ایران، نفخه‌ای روحانی و امانتی الهی بود که با دمیده‌شدن «روح الله» به پیکر افسرده امت اسلام؛ حیات مجددی نه تنها در کالبد اسلام و مسلمین، که در پیکر بی‌رمق بشر معاصر ایجاد کرد و در حضیض اعتنای بشر به پیام‌های معنوی و انسانی انبیای عظام و اولیای کرام در اوج ماده‌گرایی و اقتدار زر و زور و ترویز، معجزه‌ای رخ نمود و همه نگاه را به خدا جلب کرد.

این معجزه الهی، فراتر از تأسیس حکومتی نو، امواج نوینی را ایجاد کرد که استمرار حرکت انبیای الهی، تفسیر و تحلیل کرد. با گذشت سه ده پرفراز و نشیب از این انقلاب و در آستانه چهلمین سالگرد آن می‌توان ادعا کرد که ایران اسلامی، همچنان کانون توجه جهانیان است.

در این میان، رسانه ملی با تولید و پخش برنامه‌های مختلف، نقش ارزنده‌ای در بازتاب این حرکت شکوهمند دارد و در این راستا، اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه؛ همانند سالهای پیش بر خود واجب دانست که با آماده‌سازی و تدوین مجموعه ادبی درباره انقلاب اسلامی، به برنامه سازان رسانه ملی یاری برساند.

در بخش نخست این فصلنامه، زیر عنوان «طرحی نو»  درباره دستاوردهای انقلاب چنین آمده است:

انقلاب اسلامی، طرحی نو در جهان معاصر بود و دهه فجر، نقش تازه بر صحیفه تاریخ این سرزمین. بزرگی آن در نگاه دشمنان، خرد جلوه کرد و آن را به چیزی نگرفتند، بدان خیال خام که فروغش به زودی خاموش می‌شود و همه چیز به جای اولش باز می‌گردد، غافل از اینکه انقلابمان با جنبش‌های دیگر متفاوت بود؛ چرا که از این‌رو، ارتزاق می‌کرد و از ملوکت لبریز بود.  امام این انقلاب و امت او  نیز سرشار از خداخواهی و خودباوری بودند.

همچنین در بخش اول زیر عنوان «خیابان انقلاب» چنین آمده است:

احیای تمدن اسلامی موضوعی است که توجه تمام ملت‌های اسلامی را می‌طلبد. در این بین انقلاب اسلامی به عنوان الگویی برای باز شکوفایی تمدن اسلامی می‌تواند راهنما و رهگشا باشد. تمدن نوین اسلامی به معنای پیشرفت همه جانبه است؛ بنابراین باید در عرصه‌ها مختلف، پیشرفت صورت بگیرد تا هر جه زودتر به مقصد برسیم.

در این بین رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی؛ توجه به جهات عرصه فکر، علم، زندگی، معنویت را ضروری داسنته‌اند که هر کدام از این عرصه‌ها از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردارند.

گفتنی است، اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه؛ بیست و پنجمین شماره فلصنامه «اشارات ایام»، ویژه آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در ۱۱۲ صفحه به قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸/  ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات