۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۵۳۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

هیچ‌ عاقلی برای دریافت امتیاز‌ات کوچک از توان دفاعی و امنیت ملی کوتاه نمی‌آید

نماینده خبرگان با تأکید بر این که هیچ‌ عاقلی برای دریافت امتیاز‌ات کوچک، از توان دفاعی و امنیت ملی کوتاه نمی‌آید، گفت: مشکلات با مذاکره حل نخواهد شد و این مسأله را در مذاکرات هسته ای مشاهده کردیم که دشمنی ها ذره ای کاهش پیدا نکرد.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که توان دفاعی اعم از صنعت موشکی یا سایر ابزار دفاعی جزء منافع و امنیت ملی محسوب می‌شود، اظهار داشت: هیچ معنا و مفهومی برای مذاکره در باب امنیت ملی و منافع ملی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که مذاکره به معنای داد و ستد است، ابراز داشت: در مذاکره باید از برخی امور و مسائلی که مربوط به سرنوشتمان است، کوتاه بیاییم تا در مقابل آن امتیاز‌های دیگری دریافت کنیم.

وی با تأکید بر این که هیچ‌ عاقلی برای دریافت امتیاز‌های کوچک، از توان دفاعی و امنیت ملی خود کوتاه نمی‌آید، تأکید کرد: کشور‌های مستقل جهان با هیچ شرایطی حاضر نمی‌شوند در حوزه توان دفاعی خود ذره‌ای مذاکره کنند.  

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رفتار خبیثانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اجبار ایران برای مذاکره در حوزه توان موشکی ناعادلانه و ظالمانه است.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری نیست که از توان موشکی برخوردار است، از این رو اگر بنا است کشوری به سبب توانمند بودن در صنعت موشکی بازخواست شود، باید همه کشور‌های دارای قدرت موشکی مورد بررسی و تفحص قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از ناعدالتی‌های جامعه بین‌الملل علیه ملت بزرگ ایران، گفت: کشور‌هایی در جهان وجود دارند که با فروش تجهیزات نظامی خود به کشور‌های حوزه خلیج فارس، خانه‌های مردم یمن را بمباران کرده و بر سرشان آوار می‌کنند.

وی اضافه کرد: کوچکترین اقدامی برای جلوگیری از بمباران زنان و کودکان یمنی انجام نمی‌شود اما زمانی که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی خود موشک می‌سازد، بلافاصله تحریم‌های گسترده و ظالمانه علیه این کشور تصویب می‌شود.

نماینده خبرگان با تأکید بر این که محدود کردن توان دفاعی کشور به هیچ عنوان معقول نیست، اظهار داشت: مشکلات با گفت‌و‌گو‌ برطرف نخواهد شد، چرا که سال‌ها در رابطه با انرژی هسته‌ای با دشمنان مذاکره کردیم، اما ذره‌ای از دشمنی های خود نکاسته‌اند. 

وی با قرائت آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ ...» تصریح کرد: همان طور که خداوند متعال در آیه60 سوره انفال فرموده است، تا آنجایی که می‌توانیم باید توان نظامی خود را افزایش دهیم تا بدین وسیله موجب رعب و وحشت در دل دشمنان خود شویم./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات