۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۵۳۵۶۴
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

ارتقای فعالیت های مجمع نمایندگان نیازمند حمایت مسؤولان حوزوی

حجت الاسلام ابوالحسنی ارتقای فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب را نیازمند حمایت مسؤولان حوزوی دانست و بر ارتباط بیشتر نمایندگان با طلاب تأکید کرد.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام یونس ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که متأسفانه برخی طلاب جایگاه مجمع نمایندگان طلاب را صرف امضا دادن و معرفی طلاب به دفاتر شهریه و نهادهای حوزوی می دانند، اظهار کرد: این دید نسبت به مجمع نمایندگان کاملا اشتباه است و مجمع برای چنین فعالیت هایی تشکیل نشده است.

نماینده طلاب لار، لامرد، گراش و مهر در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: معرفی طلاب به نهادهای حوزوی را شاید بتوان یکی از فعالیت های کوچک مجمع نمایندگان دانست اما مهمترین فعالیت مجمع نمایندگان طلاب ارتباط نمایندگان با طلاب و انتقال مشکلات آنها به مسؤولان و مدیران حوزه علمیه است که رهبر معظم انقلاب نیز بر ارتباط نمایندگان با طلاب تأکید داشتند.

وی با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان حوزی باید در جهت شرکت بیشتر طلاب در این انتخابات تلاش های خود را افزایش دهند که چنین نیز شده است و مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در دیدارهای هیأت رئیسه هفتمین دوره مجمع نمایندگان نیز به این مسأله توجه داشته اند و بر حضور طلاب در انتخابات هشتیمن دوره مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرده اند.

حجت الاسلام ابوالحسنی خاطرنشان کرد: ارتقای روند فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب در مرحله نخست نیازمند فعالیت بیشتر اعضای مجمع و ارتباط بیشتر آنها با طلاب است و از سوی دیگر مسؤولان و بزرگان حوزوی نیز باید نمایندگان مجمع را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی به فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه قم اشاره و اظهار کرد: هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه قم دبیرخانه دائمی حوزه انقلابی در مدرسه فیضیه قم را تأسیس کرد و در این زمینه نیز در قم و استان ها جلسات فراوانی تشکیل شد تا مباحث انقلابی به درستی تبیین شوند.

نماینده طلاب لار، لامرد، گراش و مهر خاطرنشان کرد: پس از دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب، جایگاه مجمع نمایندگان در میان جامعه مدرسین، شواری عالی حوزه علمیه و مراجع تقلید بیش از پیش رشد کرده است؛ البته دیدارهای هیأت رییسه هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب با مراجع در رشد جایگاه مجمع نمایندگان بی تأثیر نبوده است./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات