۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۵۲۴۶۸
امام جمعه ایلام:

جریان نفاق به دنبال تضعیف نظام اسلامی است

امام جمعه ایلام گفت: جریان نفاق و دنباله روهای فتنه در کشور به دنبال تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند و این کار را با پشتیبانی دشمنان کینه توز و تابلودار نظام انجام می دهند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: رییس جمهور باید در برابر برجام و گستاخی آمریکا و اروپاییها که هر دو ماموریت دارند برجام را در بعُد تعهدات خود از خاصیت بیندازند قاطعانه موضع گیری می کرد.

وی افزود: آمریکا و اروپا با هماهنگی کامل نقش خوب و بد را بازی می کنند و اروپایی ها بر حفظ برجام تاکید دارند اما پا در وادی زیاده خواهی می گذارند و به بهانه صنعت موشکی و حقوق بشر قصد قصد بازی با اقتدار و امنیت ایران اسلامی را دارند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: رییس جمهور در مصاحبه اخیر خود در رسانه ملی به حل نشدن مساله تحریم بانک ها اشاره کرد که حاکی از این واقعیت است که بدعهدی آمریکا و اروپاییها به اوج خود رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه جواب های رییس جمهور در خصوص رکود و بیکاری و مهار تورم و گرانی قانع کننده نبود، گفت: رییس جمهور در مورد دستاوردهای برجام و مبارزه با حقوق های نجومی و رانت خواری پاسخ مناسبی ارائه نکرد و مردم توقع داشتند که رییس ارشد اجرایی کشور پاسخ قانع کننده به مطالبات به حق آنها بدهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مصاحبه به مسائل اصلی و مهم کشور مانند بیکاری، تورم، مهار گرانی، برجام نافرجام که رییس جمهور آن را فتح الفتوح و آفتاب تابان می خواند اشاره ای نکرد و هیچ پاسخ قانع کننده و یا برنامه مفیدی ارائه نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه سخنان خود کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار و ارز را یکی از دستاوردهای بزرگ برجام که نصیب ملت ایران شد، دانست.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: نرخ ارز با افزایش بی سابقه هر روز رکوردهای تازه ای را ثبت می کند در حالی که انتظار می رود بعد از برجام و لغو کلیه تحریم ها قیمت ارز سیر نزولی به خود می گرفت.

این مدرس حوزه عنوان داشت: قیمت ارز به سرعت در حال رشد است و این نگرانی وجود دارد که با افزایش قیمت دلار واردات در کشور گران شودو همین امر سبب رشد تورم در اقتصاد بیمار کشور شود.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه طرفداران سرسخت دولت با بزک کردن چهره برجام با تحلیل های بی اساس امید ها و آرزوهای زیادی ایجاد کردند، گفت: قرار بود با اجرای برجام کلیه تحریم ها لغو شود و قیمت دلار کاهش و در مقابل ارزش پول ملی بالا برود اما در دوسالگی برجام مشاهده می کنیم علاوه بر عدم لغو تحریم ها، قیمت دلار افزایش و ارزش پول ملی بشدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: مدعیان اصلاحات که حل مشکل اقتصاد کشور را در روابط اقتصادی با اروپا می دانستند که این اشتباه راهبردی نشات گرفته از اعتماد بی حد و حصر به کشور های اروپایی بود، در حالیکه مشکلات اقتصادی کشور را می توانستند با تکیه بر نیروهای داخلی با روحیه جهادی و در داخل کشور و اجرا کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه اعتماد به کشور های اروپایی برای حفظ برجام خطای بزرگ راهبردی است، عنوان کرد: کشور های اروپایی از اجرای برجام تا کنون تلاش می کردند و بلکه تظاهر می کنند که موضعی جدا از موضع آمریکا اتخاذ کرده اند اما تا به حال این نقش بازی کردن آنها در حد حرف بوده و جامه عمل به خود نگرفته است و کوچکترین قدمی برای اجرای برجام بردانشته اند و با آمریکا در وضع تحریم های جدید هماهنگی گسترده دارند.

خطیب حمعه ایلام در بخش دیگر از خطبه نماز جمعه به فتنه های ۸۸ و ۹۶ اشاره کرد و گفت: جریان نفاق و دنباله روهای فتنه ها در کشور به دنبال تضعیف دولت و ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند و این کار را با پشتیبانی دشمن های کینه توز و تابلودار نظام انجام می دهند.

وی ادامه داد: این جریان نفوذی در طول سالیان متمادی که در اکثر دولت های دهه هفتاد تاکنون حضور داشته اند همواره در جایگاه معاندان نظام ولائی و انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مدیریت کشور بویژه حل معضلات اقتصادی هستند و از نظر شعار و عمل هماهنگی کامل با دشمنان خارج از کشور دارند.

خطیب جمعه ایلام افزود: اصلاح طلبان حدود بیست سال است که در سطح مدیریت کلان هستند و باید به این سوال پاسخ دهند که در طول این بیست چه طرح و برنامه ای و قدمی برای حل مشکلات اقتصادی کشور برداشته اند.

این مدرس حوزه ابراز داشت: اصلاح طلبان افزون بر اینکه پاسخگوی سوالات نیستند بلکه طلبکارانه نظام اسلامی را متهم به ضعف در حل مشکلات اقتصادی می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) الگویی کامل در عفاف، حجاب، پاکدامنی، ولایتمداری و علم و تقوا است و همچنین روز ولادیت این بانوی بزرگ را روز پرستار نامگذاری شده که به همه پرستاران زحمتکش و عزیز تبریک می گویم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات