۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۵۲۱۰۶
لاریجانی:

استکبار و صهیونیسم از گسترش تفکر مقاومت هراس دارند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی از گسترش تفکر مقاومت هراس دارند، از این رو امروز باید مسلمانان با هم همگرا شوند تا بتوانند روزی آزادی ملت فلسطین را رقم بزنند.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، هشتمین همایش غزه نماد مقاومت عصر امروز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی، زهرا مصطفوی دبیرکل جمعیت حمایت از ملت فلسطین، خالد قدومی نماینده حماس در تهران، سعدالله زارعی رییس پژوهشکده اندیشه‌سازان نور و جمعی از مقامات داخلی و خارجی در محل سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.

تروریسم صهیونیست‌ها مرز ندارد

در این مراسم علی لاریجانی که به عنوان سخنران ویژه حضور داشت، گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از رسانه‌های عربی هنوز به دنبال دلیل حمایت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستند.

وی ابراز داشت: امروز بسیاری از فلسطینی‌ها گرفتار یک رژیم بدخیم شده‌اند. بسیاری از مردم فلسطین امروز به صورت فقیرانه در برخی از کشورهای اسلامی زندگی می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر حادثه موجود در کشور فلسطین در جای دیگر رخ داده بود چه کار باید می‌کردیم؟ وظیفه دینی و اسلامی همه ما این است که به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم زیرا بر اساس فرموده خدا اگر از مظلوم دفاع کنیم همان ظلم بر سر ما خواهد آمد.

وی با مهم خواندن بحث امنیت ملی در سیاست دفاع از مردم فلسطین ابراز داشت: امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی مشکلات زیادی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کنند آنها در دوره‌ای حتی شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند که نتوانستند نیت خود را محقق کنند.

لاریجانی با اشاره به تروریسم موجود در سیاست رژیم صهیونیستی گفت: بیش از ۶۰۰ شخصیت مهم توسط رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند که دانشمندان هسته ای ایران نیز در بین آنها هستند؛ تروریسم اسرائیلی مرز ندارد و اگر با آن مقابله کنیم هر روز پیش می رود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تقابل با رژیم صهیونیستی گفت: چندین بار جنگ علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است اما به دلیل خیانت برخی از کشورهای منطقه این جنگ‌ها با شکست مواجه شد.

لاریجانی تاکید کرد: در جنگ ۳۳ روزه نیز برخی از کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی همکاری کرده و خیانت می کردند اما مقاومت مردم حزب الله کاری کرد که در نهایت مقامات اسرائیل و آمریکا مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند.

رییس مجلس شورای اسلامی مقاومت را کلید پیروزی دانست و تصریح کرد: ایجاد غائله های جدید در منطقه به خصوص در کشور سوریه به این دلیل بود که برای رژیم صهیونیستی یک تنفس ایجاد شود؛ اطلاعات پنهان در تشکیل گروههای تروریستی در منطقه نشان می دهد که تشکیل چنین گروه‌هایی در نهایت به نفع رژیم صهیونیستی شد.

وی با انتقاد شدید از برخی از کشورهای اسلامی در عدم حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیان داشت: متاسفانه شاهد هستیم در موضوع انتقال رژیم جعلی صهیونیستی به قدس شریف همچنان برخی از مسؤولان کشورهای اسلامی خیانت می کنند، باید توجه داشت که موضوع انتقال پایتخت تنها برای فشار بیشتر به فلسطینیان مطرح می‌شود.

لاریجانی بار دیگر به امر مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعات اخیر در منطقه پیامدهای مثبتی نیز برای کشور های اسلامی داشت که از مهمترین آنها می توان به رمز پیروزی در محور مقاومت اشاره کرد. امروز مشخص شده است که نه جنگ و مذاکره نمی‌تواند به اندازه مقاومت تاثیرگذار باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورهای اسلامی امروز فهمیده اند که باید در برابر دشمنان مقاومت کرده و اراده سیاسی خود را نیز معطوف به مردم مظلوم فلسطین کنند، امروز در مرحله‌ای هستیم که کشورهای منطقه متوجه شده اند بدون امر «وفاق» نمی‌توانند قدم از قدم بردارند.

لاریجانی اضافه کرد: اتفاقات اخیر در منطقه ضررها و منفعت های زیادی داشت که بخش منفعت های آن بسیار بیشتر بود. برای مثال در گذشته برخی از کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی با احتیاط حرف می‌زدند اما امروز همه این کشور ها متوجه شده اند که باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مقامات رژیم صهیونیستی از گسترش تفکر مقاومت هراس دارند، پس امروز باید مسلمانان با هم همگرا شوند تا بتوانند روزی آزادی ملت فلسطین را رقم بزنند./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات