۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۲۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

سند ۲۰۳۰ مصداق بارز وارونگی هویتی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ مصداق بارز وارونگی هویتی است، گفت: در آخر الزمان شیطان به قدری ذائقه مردم را تغییر می‌دهد که ارزش ها بد و ضد ارزش ها نیکو قلمداد می‌شود
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در حسینیه بیت الزهرا(س) برگزار شد، گفت: انسان به هر میزان از اهل بیت(ع) و خداوند دورتر شود نیازش به آنها بیشتر می‌شود به ویژه زمانهایی که هویت انسان‌ها وارونه می‌شود.

وی افزود: امروز در دنیا فرهنگی در حال شکل گیری است که هویت انسان‌ها را وارونه می‌کند و سبب می‌شود انسانیت راه خود را گم کند و تنها راه نجات از این بیراهه تمسک جستن به خاندان عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام والمسملین عالی سردرگمی و حیرت را در آخرالزمان از آثار قبل از ظهور دانست و ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ در آخرالزمان قبل از ظهور امام زمان(عج) برای انسان‌ها حیرت و سردرگمی عجیب بوجود می‌آید برهیمن اساس انسان‌های بسیاری غیر از مخلصین در عصر غیبت دچار ضلالت و گمراهی می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ابلیس قبل از ظهور با همه دستگاه و قوایش به مومنان حمله می‌کند، اظهار داشت: شیطان از این جهت که تجربه و علمش نسبت به گذشته افزایش می‌یابد شبیه انسان است زیرا همانطور که انسان امروزی نسبت به انسان‌های پیشین متفاوت هستند شیطان امروزی نیز با شیطان هزار سال پیش تفاوت دارد.

وی ادامه داد: جن قابل رشد و دارای تکلیف است از این رو تجربه‌ای که امروز شیطان دارد با گذشته قابل قیاس نیست برهمین اساس در آخرالزمان شیطان سخت‌ترین و پیچیده‌ترین ترفندها و نقشه‌ها را علیه انسان‌ها به کار می‌گیرد. ابلیس و جنودش شبانه روز در حال فعالیت هستند تا انسان‌ها را گمراه کنند و در روایات داریم که اگر یکی از سران لشکریان ابلیس در گمراه ساختن انسانها کوتاهی کند شیطان رجیم او را گردن می‌زند.

حجت الاسلام والمسملین عالی اضافه کرد: شیطان یک موجود واقعی است و علیه انسان لشکر کشی کرده و خسته ناپذیر است بنابراین ما نباید تصور کنیم که او و یارانش برای گمراهی ما حرص نمی‌خورند و تلاش نمی‌کنند به همان میزان که اولیای الهی برای هدایت مردم شبانه روز تلاش می‌کردند و خسته ناپذیر بودند شیطان نیز برای گمراهی مردم خسته نشده و از فعالیت دست برنمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه درباره وارونه شدن هویت انسان‌ها در آخرالزمان، گفت: طبق صریح روایات؛ روزگاری خواهد رسید که امر به معروف ترک و امر به منکر رواج یابد، در این هنگام نه تنها ارزش‌ها ترک بلکه با آن مبارزه هم می‌شود بنابراین وارونگی هویت آن است که شیطان به قدری ذائقه‌ها را تغییر می‌دهد که مردم ارزش‌ها را بد و بی‌ارزش‌ها را عملی نیکو می‌بینند، امروز ما شاهد چنین اوضاعی در جهان هستیم.

وی افزود: امروز برخی حیا را خجالت معرفی می‌کنند در حالی که خجالت صفتی منفی و حیا صفتی مثبت است و یا اینکه غیرت را حسادت معنا می‌کنند و امر به معروف و نهی از منکر را دخالت می‌دانند. از این رو امروز ما شاهد تغییر تعاریف هستیم سند 2030 مصداق بارز این تغییر تعاریف به شمار می‌رود که کانون خانواده را به بدترین شکل معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اضافه کرد: امروز جهان غرب عفت و حیا را عقده و عقب ماندگی معنا می‌کند، شیطان به قدری ذائقه آنان را تغییر داده که آنان دیگر صفات خوب و بد را از هم تشخیص نمی‌دهند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات