۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۵۱۹۷۵
سخنان صریح رییس جامعه المرتضی درباره جریان شیرازی؛

اهانت "شیرازی" به ولایت فقیه از روی درماندگی است | چرا در برابر اهانت غرب به "اسلام" سکوت کردید

حجت الاسلام زادهوش گفت: در دوران دفاع مقدس، جریان موسوم به شیرازی‌ها با برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس که در جنگ تحمیلی دشمن علیه ایران حامی صدام بودند ارتباط و ملاقات‌های خصوصی داشتند.
حجت الاسلام زادهوش

حجت‌الاسلام احمد زادهوش رئیس جامعة المرتضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره‌ جریان شناسی فرقه شیرازی اظهار داشت: شروع این جریان 40 تا 50 ساله شیرازی‌ها که رهبر فرزانه انقلاب از آن به تشیع انگلیسی تعبیر کردند با یک ادعای کاذب و بلندپروازی بی‌اساسی بود که برخی از افراد این خانواده در دهه‌های قبل از پیروزی انقلاب ایران در عراق ادعای مرجعیت و اقدام به صدور رساله عملیه کردند که همان موقع با هوشیاری و روشنگری مراجع معظم تقلید مثل مرحوم آیت‌الله‌العظمی خویی اصل قضیه برملا شد و افراد جویای حقیقت، بی‌اساس بودن این ادعا را دریافتند.

وی در ادامه افزود: مرحوم آیت‌الله خویی درباره یکی از افراد این بیت که حتی شرایط مرجعیت را از لحاظ علمی نداشت فرمود «امره مُریب» یعنی این جریان مشکوک و محل تردید است؛ از این رو بین حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید این ادعا پسندیده نبود و کسی او را به جمع مراجع نپذیرفت.

حجت الاسلام زادهوش درباره همکاری خاندان شیرازی با دشمنان نظام گفت: در دوران دفاع مقدس، همین جریان موسوم به شیرازی‌ها با برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس که در جنگ تحمیلی دشمن علیه ایران حامی صدام بودند ارتباط و ملاقات‌های خصوصی داشتند.

پیشینه اهانت به امام راحل

وی اهانت این جریان به بزرگان نظام را باسابقه خواند و خاطرنشان کرد: در همان دوران دفاع مقدس، یکی از بزرگان این بیت، به امام خمینی(ره) در توهین بزرگی گفته بود «امیدوارم با مرگ یکی از طرفین دعوا این جنگ تمام شود» که خشم حوزویان و مردم را برانگیخت؛ اما با این جریان برخورد فیزیکی نشد.

مدیر مرکز جامعة المرتضی درباه‌ خسارت‌های وارده این فرقه بر اسلام و تشیع گفت: بعد از اتمام دوران دفاع مقدس و به‌دنبال حوادث مهم عراق، تقویت قمه‌زنی در کربلا تنها کاری بود که این جریان موفق به انجام آن شد و به نام دیانت و مذهب بدترین ضربه‌ها را به مذهب شیعه و اسلام زدند.

معرفی چهره خشن از اسلام و شیعه

وی ادامه داد: این جریان حتی در نیویورک و دیگر کشورهای اروپایی هم دسته‌های قمه‌زنی راه انداخت و این دقیقا خواسته ارباب آنها بود تا با خون‌ریزی و خشونت‌طلبی، چهره درخشان مسلمانان و شیعیان را هم‌زمان با درست کردن گروه‌های تروریستی مانند طالبان و داعش، بدنام و جنگ‌طلب به جهان معرفی کنند.

حجت الاسلام زادهوش در ادامه افزود: این اسلام هراسی به راحتی در فضای رسانه‌ای قابل مشاهده است و با جستجوی ساده اینترنتی درباره شیعه عکس‌های خون‌ریزی و قمه‌زنی جز اولین تصاویر است.

وی تأکید کرد: این افراد هیچ هنر دیگری نداشتند چراکه وقتی مرجعیت مقبول، سیّاس و با درایتِ آیت الله العظمی سیستانی در نجف فرمان بسیج عمومی دادند در مقابل حمله آمریکا و اشغال دشمن دادند و حشدالشعبی را فراهم آوردند، مردم و روحانیون معمم نجف هم در حشدالشعبی گروه‌های بسیجی تشکیل دادند و به جنگ داعش رفتند و این‌ جریان شیرازی در این پیروزی بزرگ عالم اسلام هیچ سهمی نداشت؛ چراکه حتی اعتراضی به وجود داعش در کشورهای مسلمان نداشتند.

چرا در برابر اهانت به پیامبر اکرم سکوت کردید

مدیر مرکز جامعة المرتضی شبهات این جریان را بی اساس خواند و گفت: کسی که چنین کارنامه سیاهی دارد و در توهین کشورهای غربی به پیامبر هیچ موضعی نگرفت، حق ندارد درباره تشیع، مرجعیت و حوزه حرف‌های بی‌اساس بزند.

وی در ادامه گفت: اوایل انقلاب در حوزه نجف و قم کسانی بودند که درباره اختیارات و مبانی ولایت فقیه نظریات مخالفی هم داشتند و آزادانه کتاب نوشتند و مناظره و‌ گفت‌وگو کردند؛ اما الان درباره ولایت‌فقیه مشکل نظری، فقهی و اعتقادی نداریم، چراکه چهار دهه پیروزی‌ها و شکوه حکومت اسلامی روز به روز نمایان‌تر می‌شود.

نظریه ولایت فقیه رمز جهانی شدن شیعه

حجت الاسلام زادهوش افزود: امروز وحدت شیعه و سنی از ارزش‌های کشور عراق محسوب می‌شود، نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به تشیع را تا اعماق آفریقا  پیش برده و نام شیعه و ایران را در جهان بر سر زبان‌ها انداخته است و پاک‌سازی عراق و سوریه از وجود داعش و دفاع از مردم یمن و بحرین، دشمن را نگران کرده است و این چیزی است‌که کاخ سفید را دائما مجبور به موضع‌گیری ضد اسلام می‌کند.

وی در پایان نظریه ولایت فقیه را اصلی محکم و مترقی خواند و درباره پشت‌پرده اهانت‌های جریان شیرازی به نظام گفت: با وجود این پیروزی‌ها کسی در اصل ولایت فقیه تردید نمی‌کند و اهانت‌های جریان شیرازی نسبت به ولایت فقیه و دفاع مقدس به‌خاطر بیچاره‌گی و درماندگی آنها است، زیرا پایگاه‌های اجتماعی خود را در عراق ازبین رفته می‌بینند چراکه مردم عراق دریافته‌اند این جریان نه‌تنها سهمی در پیروزی‌های اخیر نداشتند بلکه جز کسانی بودند که باعث پیدایش داعش در منطقه شدند./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات