۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۵۱۹۶۱
مجاهدی:

شعر آیینی در دو دهه اخیر به شکوفایی رسیده است

دبیر ادبی جشنواره بین المللی اعتکاف، دو دهه اخیر را اوج شکوفایی شعر آیینی دانست و گفت: شعر آیینی پس از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است بگونه ای که دو دهه اخیر را اوج شکوفایی شعر آیینی می دانند.
محمد علی مجاهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی مجاهدی در دیدار اعضای شورای علمی جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف با حضرت آیت الله نوری همدانی که امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به رشد شعر آیینی پس از انقلاب عنوان کرد: شعر آیینی پس از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است بگونه ای که دو دهه اخیر را اوج شکوفایی شعر آیینی می دانند.

وی افزود: متأسفانه شعر توحیدی آنگونه که انتظار می رفت، پس از انقلاب رشد نکرده است و نیاز است تا برای رشد و بالندگی بیشتر آن، مسؤولان و سیاست گذاران فرهنگ و هنر و ادبیات، نگاه ویژه ای به شعر توحیدی داشته باشند.

دبیر ادبی جشنواره بین المللی اعتکاف تصریح کرد: در پیشنه شعر آیینی از شعر اعتکاف اثری دیده نمی شود و تمام تلاش ما بر این است که با تشویق و تهییج شعرای جوان، از ظرفیت آنها در موضوعات معنوی مانند اعتکاف بهره ببریم.

وی اعتکاف را فرصت مناسبی برای ایجاد روحیه معنوی در شاعران دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف بهترین بهانه است تا شاعران در این فضای ملکوتی تنفس کرده و با استفاده از معارف عبادی این فضا، به خلق آثار تأثیرگذار برای جذب مخاطبان پرداخته و روح آنها را تشنه معارف بندگی خدا کنند.

مجاهدی اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری چه در بعد کمی و چه کیفی نسبت به شعر اعتکاف انجام شده است و اشعار پر محتوا و فاخری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: شعرای جوان انصافاً توانستند آثار بسیار خوبی را تولید کرده و ارائه دهند و در این میان، استان قم سرافرازتر از دیگر استان ها فعالیت کرده است.

دبیر ادبی جشنواره بین المللی اعتکاف ابراز کرد: متأسفانه حمایتی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شاعران جوان صورت نمی گیرد و بسیاری از این شاعران برای چاپ مجموعه شعر خود با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از وزارت ارشاد برای حمایت از شاعران جوان قطع امید کرده ایم و به سرمایه گذاری و حمایت مردمی امیدواریم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات