۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۵۱۸۸۷
آیت الله محمدی ری شهری:

هشدار و انذار قرآن کریم برای هدایت انسان‌ها است

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره هشدار و انذار قرآن کریم به انسان‌ها، گفت: قرآن کریم همه انسان‌ها را هشدار می‌دهد تا به راه راست هدایت شوند و از نابودی نجات یابند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مبارکه بقره که در همین آستان برگزار شد، گفت: خداوند در این سوره می‌فرماید: به اهل کفر چه هشدار بدهیم و یا ندهیم هیچ تفاوتی وجود ندارد و آنها ایمان نمی‌آورند.

وی افزود: این پرسش برای انسان مطرح می‌شود که چرا انذار و هشدارهای قرآن عده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما کمترین اثری بر سایر افراد ندارد و گاهی نیز برخی افراد در مرکز دین زندگی می‌‌کنند ولی هیچ ارتباطی با دین ندارند.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان اینکه قرآن کریم کتاب هدایت برای همه انسان‌ها است، ابراز کرد: قرآن کریم همه انسان‌ها را هشدار می‌دهد تا به راه راست هدایت شوند و از نابودی نجات یابند. انسان باید براساس آیات الهی و هشدارهای پیامبران راه خود را انتخاب کند تا گمراه نشود چرا که نتیجه گمراهی عذاب سخت الهی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبران انذار دهندگان الهی برای هدایت انسان‌ها هستند، گفت: خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: به مردم بگو من هرآنچه که می‌گویم حقیقت و هشدار است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: روزی پیامبراکرم(ص) بر بلندای کوهی رفت و فریاد زد «یا صباحا» مردم نیز با شنیدن این کلام در دامنه کوه جمع شدند و پیامبر(ص) قبل از هر سخن از آنان اقرار گرفت و فرمودند: آیا شما مرا قبول دارید اگر بگویم امشب دشمنان به شما حمله خواهند کرد؟ همه مردم گفتند ما از تو کلامی جز راستی نشنیده‌ایم، حضرت فرمودند: من شما را از عذاب قیامت بیم می‌دهم از این رو اگر راهی را که به شما نشان دادم انتخاب نکنید عذاب خداوند در انتظار شما خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) فرمودند: دعوت خودت را ابتدا از اقوام شروع کن؛ این درسی است برای ما که به هدایت اعضای خانواده توجه کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان‌ها نسبت به هشدارهای قرآن کریم دو دسته هستند، عنوان کرد: دسته نخست افرادی هستند که انذار قرآن کریم را می‌پذیرند آنان متقین هستند اما دسته دیگر نسبت به هشدارهای آیات الهی بی تفاوت بوده و آنان در زمره کافران و منافقان قرار می‌گیرند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات