۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۵۱۷۹۷
مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، گفت: در این کارگاه ها، راهکارهایی از طریق تعمیق ایمان و باورهای دینی برای دوری و رهایی از اعتیاد و مواد مخدر بیان می شود.
حجت الاسلام احسان فردآقایی

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی نیازمند توجه جدی است، ابراز داشت: نقش نخبگان دینی، روحانیان، مبلغان و اقشار تأثیرگذار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی غیرقابل کتمان است؛ از این رو در حوزه اعتیاد، چهارمین سال برنامه های فرهنگی را می گذرانیم.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه امسال دو برنامه مفصل در حوزه اعتیاد را پیگیر هستیم، افزود: برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد نخستین برنامه ما در فصل زمستان است که 300 نفر از مبلغان، ائمه جماعات و مدارس و نهادهای فرهنگی، شاعران آیینی، مداحان و خواهران مبلغه در این کارگاه های یک روزه که هشت ساعت طول می کشد، حضور پیدا کرده و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اساتید مطرح استانی در کارگاه ها حضور و نکات مهم و اصولی را بیان می کنند، عنوان کرد: کارگاه ها در شش منطقه و با پوشش چندین شهرستان برگزار می شود که مناطق ششگانه به ترتیب شامل رامهرمز، آبادان، دشت آزادگان، دزفول، اندیکا و رامشیر هستند.

حجت الاسلام فردآقایی گفت: استاد باوی مدرس کارگاه های برگزار شده در دزفول و دشت آزادگان است و استاد روشن بین مدرس کارگاه ها در آبادان، اندیکا و رامشیر خواهد بود ضمن اینکه کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در رامهرمز 5 بهمن ماه با حضور دکتر مرعشی برگزار می شود.

وی ادامه داد: کارگاه های پیشگیری اولیه از اعتیاد از آذرماه آغاز و تا 5 بهمن ماه با محوریت آشنایی اولیه با مواد افیونی و مخدر، نگاه علم و دین به مقوله اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر، نحوه مواجهه والدین با مقوله اعتیاد فرزندان ادامه دارد و در این کارگاه ها، راهکارهایی از طریق تعمیق ایمان و باورهای دینی برای دوری و رهایی از اعتیاد و مواد مخدر بیان می شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات