۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۶۷۸
آیت الله مظاهری:

پیروزی جامعه اسلامی در وحدت مسلمانان است

رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این که پیروزی جامعه اسلامی در وحدت مسلمانان است، گفت: دشمن خواهان اختلاف بین مسلمانان است چرا که اختلاف سبب درگیری داخلی می شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: پیروزی جامعه اسلامی در وحدت مسلمانان است.

وی در تفسیر آیه 208 سوره بقره که می فرماید:«يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ» افزود: دشمن خواهان اختلاف بین مسلمانان است چرا که اختلاف سبب درگیری داخلی می شود؛ اختلاف بین مسلمانان از بارش آتش از آسمان بدتر است؛ اختلافی که چندین روز پیش در کشور به راه افتاد و با عنایات امام زمان(عج) فروکش کرد؛ اگر آرام نمی شد ممکن بود به جاهای بدی کشیده شود.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: پیروزی به معنای تمکن های مالی نیست و در این نیست که پشتوانه جهانی داشته باشیم و پیروزی در وحدت مسلمانان است؛ جنگ هایی که در صدر اسلام برای مسلمانان پیش آمد و گاهاً تا حد براندازی اسلام پیش رفت، تنها با وحدت مسلمانان خنثی شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: در جامعه اسلامی باید به صورت واحد در برابر دشمن قرار بگیریم زیرا با وحدت، پیروزی نهایی از آنِ اسلام است؛ در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ اقتصادی بسیار ضعیف شده بودیم، قیمت نفت تنزل یافته بود و همه دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بودند، با وجود امکانات زیادی که دشمنان داشتند باز هم در برابر وحدت مسلمانان شکست خوردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: همه مردم در زمان جنگ یکصدا گفتند جمهوری اسلامی و در برابر بمب های شوروی و اسلحه های پیشرفته آمریکایی با وحدت ایستادند.

وی گفت: وحدت بین مسلمانان نیاز به مواظبت دارد، همه باید به فکر اسلام عزیز باشیم؛ همواره پیروز بوده ایم و پیروز خواهیم بود البته در صورتی که وحدت خودمان را حفظ کنیم ولی اگر اختلاف بیفتد پیروز شدن در برابر دشمن بسیار سخت است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان تبیین کرد: رییس شرکت نفت خطاب به امام خمینی(ره) گفت ما نیامده ایم بگوییم از انقلاب چه می خواهیم، بلکه آمده ایم تا بدانیم انقلاب از ما چه می خواهد، امام خمینی(ره) از شنیدن این حرف مسرور شدند و فرمودند انقلاب از شما شناخت وظیفه و عمل به وظیفه می خواهد، در حال حاضر وظیفه همه حفظ وحدت است./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات