۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۴۶۳
سردار جلالی:

آمریکا به دنبال "تغییرات اجتماعی" مبتنی بر توسعه ارتباطات و اطلاعات است

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که آمریکا به دنبال تغییرات اجتماعی مبتنی بر توسعه ارتباطات و اطلاعات است، تأکید کرد: هدف آمریکا از توسعه فضای سایبری، تسلط بر جهان است.
سردار جلالی
سخنرانی سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در همایش فضای مجازی فرصت ها، تهدیدها سخنرانی سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در همایش فضای مجازی فرصت ها، تهدیدها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش «فضای مجازی؛ فرصت ها و تهدیدها» که با حضور اساتید دروس خارج و سطوح عالی به همت مجمع عمومی جامعه مدسین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با بیان اینکه آمریکای جهان خوار منشأ تهدیدات فضای مجازی است، گفت: اوباما برای پیگیری جریان تسلط بر جهان الگوی نرم افزاری را ارائه داد تا از این طریق بتواند حاکمیت ها را از درون از بین ببرد، ترامپ‌ ابتدا نشان داد که مخالف افکار اوباما است، اما در برخورد با ما نشان داد که او‌ نیز تداوم راه اوباما را با مقداری تندخویی بیشتر دارد ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ هدف خود را براندازی نظام اسلامی اعلام‌کرده است، عنوان کرد: ترامپ سبب شد تا از دستکش چدنی پوشیده شده با مخمل آمریکا با صراحت بیشتری رونمایی شود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: درون استراتژی های آمریکایی ها به این مسأله تصریح شده است که «آمریکا به دنبال تغییرات اجتماعی مبتنی بر توسعه ارتباطات و اطلاعات است»؛ هدف آمریکا از توسعه فضای سایبری، تسلط بر جهان است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه زنان، جوانان و کارآفرینان در اولویت اول آمریکا قرار دارند تا آنها را تغییر دهد، ابراز داشت: نباید به تلگرام تنها با دید ارسال پیام و برقراری ارتباط نگریست، چون این شبکه اجتماعی با اجازه خود افراد به شماره تلفن ها، پیام های شخصی، تقویم، گالری، مکان نما، پیام ها و‌محتوای آنها، اثر انگشت، مردمک چشم افراد و مواردی از این دست، دسترسی پیدا کرده و آنها را برای دشمنان ارسال می کند تا افراد جامعه ما را مورد تحقیق قرار دهند و از این طریق برای ضربه زدن به نظام برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی بر حاکمیت ها تسلط سیاسی، اجتماعی و‌ فرهنگی پیدا می کند و در انتخابات ها اثر می گذارد، ایجاد اغتشاش می کند و یا حجاب را مورد هجمه قرار می دهد؛ همچنین با راه اندازی استارتاپ ها ایده های جوانان ما را می گیرند و سعی می کنند با ایجاد کانال های خرده فروشی حجم عظیمی از پول کشور را خارج‌کنند تا از این طریق به اقتصاد ضربه مهلک وارد سازند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها کل میزان اشتغال‌زایی در شبکه اجتماعی 33 هزار مورد است درحالی‌که با راه‌اندازی چند کارخانه در شهر قم می‌توانیم این حجم از اشتغال را رقم بزنیم، بر این اساس بزرگ‌نمایی آمارها نه تنها مشکلی را بر طرف  نمی‌کند بلکه حاکی از آن است که برخی مسؤولان به به دنبال فرافکنی بوده و حقایق را در نمی یابند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، واگذار کردن شبکه های اجتماعی به دشمن و برنامه های دشمن سه عامل ایجاد اغتشاشات اخیر در کشور بود، اظهار داشت: دشمن سعی کرد با راه اندازی دو دوره 20 روزه و همچنین انتشار هشتگ های «گرانی، مال باختگی، گرانی و نه به حکومت» مردم را به خیابان بکشاند تا در ۲۰ روز دوم با تهییج آنها و وارد ساختن افراد ضد انقلاب به عرصه اعتراضات، به پایگاه های بسیج، پادگان ها و غیره حمله کنند و اسلحه بردارند و با حمله به زندان ها آزادسازی زندانی ها به اغتشاشات دامن بزنند، اما با قطع تلگرام بر روی این آتش، آب ریخته و اغتشاشات جمع شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برخی جرم های تلگرام را اینگونه تبیین کرد: راه اندازی عملیات روانی سیاه، تهییج‌عمومی، واگذاری بیگ دیتای ما به دشمن، هدایت و سازماندهی مردم  برای براندازی نظام و اقدام علیه حکومت اسلامی از جمله جرم هایی است که در از سوی ای شبکه اجتماعی صورت گرفت.

وی‌ افزود: برنامه های دشمن برای ضربه زدن و براندازی نظام هنوز ادامه دارد و‌ باید برای کنترل آن چاره ای اندیشید.

سردار جلالی با انتقاد از اینکه هم اکنون دو سوم ترافیک به تلگرام اختصاص داده شده است، گفت: اگر این ترافیک به سروش اختصاص داده می شد هم اکنون سرعت آن بالا می رفت و همچنین دیگر شاهد اینگونه بی نظمی ها و اغتشاشات در کشور نبودیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان به ارائه چند راهکار برای کنترل فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: ملی سازی زیرساخت های شبکه های ارتباطی، بومی سازی شبکه های اجتماعی، تعریف قلمرو ملی در فضای سایبری، تقویت اراده ملی، سرمایه گذاری بر سامانه های ملی، توجه به فقه فضای مجازی از سوی حوزه و پیگیری استقلال فضای مجازی از سوی مسؤولان از جمله راهکارهای کنترل فضای مجازی است./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات