۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۵۱۴۱۹
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

ضرورت توجه به حفظ، روان‌خوانی و تفسیر قرآن

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما نیازمند حفظ، روان‌خوانی و تفسیر قرآن هستیم اما این موضوعات پوسته کار است و ما باید به مغز کار هم بپردازیم و برای این کار همه باید به عمق بخشیدن اهتمام ورزیده بورزیم.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز(چهارشنبه 27دی‌ماه) در شصت و نهمین شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد با اشاره به اینکه شاخص‌های ارزیابی نشان می‌دهد که تا به امروز گام‌های خوبی را در عرصه قرآنی به سوی جلو داشته‌ایم، اظهار داشت: اصل کار باید در بدنه دانشگاه‌ها انجام شود، همه نمی‌توانند به قله‌ها برسند پس باید در دامنه کار قوی عمل کنیم تا برای دیگران امید ایجاد کنیم تا آنها هم به قله برسند.

وی ادامه داد: بخش تاثیرگذاری ما در دامنه‌ها است و کسانی که با برنامه‌های قرآنی آشنا نبودند از این طریق به معنویات نزدیک می‌شوند، از این رو از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم در بخش دامنه‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنند و انس با قرآن بیشتر شکل بگیرد، درست است که وزارت علوم وظیفه جشنواره سال بعد را دارد اما سایر دستگاه‌ها هم باید به کمک وزارت علوم بیایند و قرار نیست بار جشنواره همه به دوش یک ارگان باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: بخش از مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها از سوی جشنواره تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما روش‌های دیگری هم برای موضوعات فرهنگی وجود دارد که از آن نباید غافل شد، در کار فرهنگی ابتکار و ایده جدید دادن کار سختی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان یادآور شد: ما به دنبال ایده‌های جدید هستیم و از این موضوع استقبال می‌کنیم، در واقع ایده‌پردازی باید فصل جدیدی ایجاد کند، ممکن است موضوعی به ذهن ما نرسد اما یک دانشجو و استاد آن را مطرح کنند، اینکه ما ایده‌ها و ایده‌آل‌های بزرگ را داشته باشیم خوب است اما رسانه‌ای شدن آن هم شرط است.

وی افزود: امروز اگر یک عده‌ای دانشجو در دانشگاه نسبت به موضوعی سر و صدا کنند خیلی زود در رسانه‌ها منعکس می‌شود اما جشنواره قرآنی دانشگاه‌ها با سیصد هزار نفر حضور به درستی رسانه‌ای نمی‌شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ابراز داشت: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در کشور پیشتاز است و این خیلی موضوع مهمی است زیرا در سایر ارگان‌ها ممکن است افراد بدون قدرت انتخاب وارد آزمون بشوند اما در دانشگاه افراد خودشان انتخاب می‌کنند در این جشنواره حضور پیدا کنند و همه ما آرزو داریم تعداد متقاضیان در جشنواره بیشتر هم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: ما هرسال باید به دنبال این باشیم که چندگام به جلو برویم، وقتی در دانشگاه یک جشنواره برگزار می‌شود باید در تراز دانشگاه باشد، اگر بتوانیم از جشنواره و فعالیت‌های قرآنی ایده‌های فرهنگی برای دانشگاه و جامعه ایجاد کنیم خیلی خوب است، امروز مردم در نوع زندگی و کار خود احساس رضایت ندارند و ما هم نتوانستیم ایده‌های قرآنی را در جامعه تبدیل به گفتمان کنیم.

وی توضیح داد: ما نیازمند حفظ، روان‌خوانی و تفسیر قرآن هستیم اما این موضوعات پوسته کار است و ما باید به مغز کار هم بپردازیم و برای این کار همه باید به عمق بخشیدن اهتمام ورزیده و تراز دانشگاه‌ها باید در دانشگاه‌ها حفظ شود، در این میان بحث مالی باید از این کار دور شود و تشویق‌های ما هم باید قرآنی باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: بخش اساتید هم نیازمند تقویت است و یک استاد در طی سال با دانشجویان زیادی در ارتباط است که می‌تواند به آنها آموزش‌های خوبی دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در پایان گفت: همه تلاش ما براین است که در ذهن استاد و دانشجو این موضوع مجسم شود که قرآن برترین کلام است، ما وقتی بتوانیم این امر را در ذهن استاد و دانشجو جا بیندازیم کار بزرگی انجام داده‌ایم چون کار بسیار دشواری است، هروقت بتوانیم در این موضوع موفقیت باشیم و نشان بدهیم که شاخص ما بالا رفته است آن وقت مشخص می‌شود که ما به موفقیت رسیده‌ایم./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات