۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۴۹۱۷۲
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی:

علم توأم با تربیت و تهذیب اخلاق است

حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه در لسان دینی علم همواره توأم با تربیت است، گفت: با تربیت اخلاق و تهذیب نفس است که علم در جان انسان نقش خواهد بست.
حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه تربیت یک امر محوری در حوزه های علمیه است، اظهار داشت: اهمیت تربیت و تهذیب اخلاق به قدری است که آموزش را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تهذیب را بر تعلیم مقدم کرده است، گفت: علم یک امر خوش نشین است و در مکانی مطهر جای خواهد گرفت، از این رو در عبارات ائمه اطهار(ع) از علم تعبیر به نور آمده است و باید در مکانی مهذب جای بگیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی ابراز داشت: انبیای الهی نیز آمدند تا با تزکیه بستر لازم برای تعلم و یادگیری را فراهم کنند و بعد از آنکه رذایل اخلاق از جان انسان رخت بر بست او را به علم متلبس کنند.

وی با بیان اینکه در لسان دینی علم همواره توأم با تربیت است، خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت مسأله تربیت و تهذیب اخلاق در طلاب حوزه های علمیه یکی از برنامه هایی که این معاونت مورد توجه قرار داده است دعوت از اساتید اخلاق مجرب برای حضور در جمع طلاب است.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: از این رو از وجود حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مجاهدی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم و از یاران دیرینه انقلاب و رهبری برای حضور در جمع طلاب استان و ارومیه دعوت کردیم و وی نیز با کمال میل در جمع طلاب استان حضور به هم رساندند.

وی با بیان اینکه این استاد گرانقدر افزون بر مدارس علمیه شهرستان ارومیه در مدارس علمیه دیگر شهرستان های آذربایجان غربی حضور و به طرح مباحث اخلاقی و تربیتی مبادرت خواهد کرد، گفت: شهرستان های استان به ویژه شهرستان های ماکو، سلماس و خوی میزبان این استاد خواهند بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین بهره گیری طلاب از رهنمودهای این استاد اخلاق در جلسات مشاوره حضوری و خصوصی از دیگر برنامه هایی است که برنامه ریزی شده است./۸۵۴/ت303/ب1

ارسال نظرات