۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۴۸۹۹۵
تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی:

اطاعت از رهبری وظیفه شرعی و قانونی مسؤولان است

تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی گفت: مردم رهبری را پدر خود می‌دانند و نمی‌توانند این مسأله را هضم کنند که به نظرات و فرمایشات مقام معظم رهبری از سوی مسؤولان جامه عمل پوشانده نمی‌شود.
دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ با رهبر انقلاب

آیت الله عبدالهادی علم الهدی، تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به این سؤال که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با مردم قم که فرمودند «کینه ورزی دشمن نباید موجب شود مسؤولان از ضعفها و مشکلات مردم و به ویژه طبقات ضعیف غافل شوند»، مسؤولان چگونه باید در ضمن مقابله با توطئه دشمن به مشکلات مردم به دور از شعار رسیدگی کنند، گفت: مسؤولان ما دارای وظایف مهمی هستند که بخشی از آن به مسائل داخلی و بخشی دیگر به مسائل خارجی کشور مربوط می‌شود.

وی افزود: اگر مقامات کشور تمام توجه خود را به داخل کشور معطوف کنند از مسائل خارجی غافل خواهند شد و بالعکس؛ همچنین این مسأله سبب می‌شود که پاسخگوی سؤالات مردم نباشند، دشمن خارجی به داخل کشور نفوذ پیدا ‌کند و مملکت را مورد تاخت و تاز خود قرار ‌دهد، برای جلوگیری از این مشکل مسؤولان باید مراقب باشند دشمن از کمبودهای داخلی به منظور ضربه زدن به کشور سوءاستفاده نکند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی ابراز داشت: لازم است با مدیریت صحیح به نیازها و احتیاجات مردم رسیدگی شود. یکی از مشکلات کشور ما در حال حاضر ضعف در توان مدیریتی است و برخی مدیران نمی‌توانند تعادلی بین مسائل داخلی و خارجی برقرار کنند و با توجه به دسته ای از مسائل از دسته دیگر غافل می‌مانند به این ترتیب یکی فدای دیگری می‌شود. این مردم پشتوانه کشور، انقلاب و نظام هستند و باید با تبیین و شفاف کردن امور مختلف، آنها را در جریان پیشرفت کارها قرار داد.

وی اظهار داشت: مسؤولان ما می‌توانستند قبل از به وجود آمدن اعتراضات و اغتشاشات، با گفت‌وگو و تعامل فکری با مردم اجازه ندهند کار به این مرحله کشیده شود در صورتی که بی توجهی‌ها به احتیاجات و نیازهای مردم این مشکلات را برای مملکت ایجاد کرد و به فرمایش مقام معظم رهبری ضررهایی را متحمل شدیم.

آیت الله علم الهدی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود تذکرات از جانب مقام معظم رهبری به مقامات دولتی، اقدام عملی برای رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و اشتغال انجام نمی‌شود، بیان داشت: اگر مردم از مسؤولان به رهبری اعتراضی می‌کنند به این علت است که شخص ایشان را پدر خود می‌دانند و نمی‌توانند این مسأله را هضم کنند که به نظرات و فرمایشات مقام معظم رهبری در جامعه ما جامعه عمل پوشانده نمی‌شود زیرا عقیده و باور مردم این است که مسؤولان با توجه به وظیفه شرعی و قانونی خود باید از فرمایشات مقام معظم رهبری اطاعت کنند. اگر قبل از این شلوغی ها با مدیریت صحیح اقدامات لازم را انجام می‌شد قطعاً حرمت آنها میان مردم شکسته نمی‌شد.

وی در تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «خسارت های اخیر آمریکا به کشور بی تقاص نخواهند ماند»، ابراز داشت: در دنیایی که زندگی می‌کنیم همه ما به یکدیگر احتیاج داریم و باید رعایت حال یکدیگر را داشته باشیم. در اسلام تأکید شده با مشرکین و کفار طوری برخورد شود که از نظر احترامات، تقابل وجود داشته باشد و این طور نباشد که آنها خود را از مؤمنان و مسلمانان برتر بدانند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی بیان داشت: قهراً دشمنان ما هم ضعف هایی دارند که بخواهیم از آنها به منظور ضربه زدن استفاده کنیم. ریشه دشمنی های اخیر آنها سیلی محکمی است که در قضیه عراق، لبنان، سوریه و یمن خوردند، این سیلی ها تمام شدنی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا بداند که هر توطئه ای بچیند دلهای مردم ایران با انقلاب است. ما می‌توانیم سد نفوذ آمریکا بر مردم، در بسیاری از کشورها باشیم، به همین علت نیز مقام معظم رهبری فرمودند اگر آمریکا ضربه ای بزند به واسطه بیداری و بصیرت مردم تقاص آن را پس خواهد داد./966/ت302/ب1

ارسال نظرات