۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۴۸۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

امروز از طریق ماهواره ها و شایعات فکردزدی می‌کنند

رییس ستاد اقامه نماز گفت: امروز از طریق ماهواره ها و شایعات، فکردزدی می‌کنند و با القای بعضی مطالب مردم را به شک وادار می‌کنند.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در جلسه هفتگی که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، درباره آیه «اَ هذا الّذی یذکُرُ ءالِهَتَکم» و با اشاره به مسأله ای به نام حجاب معاصرت، گفت: حدود ۴۰ سال پیش حضرت آیت الله سبحانی مقاله ای به نام حجاب معاصرت نوشت که در وصف اخلاقیات آیت الله مکارم شیرازی بود، این دو عالم تقریباً از اول عمرشان با یکدیگر همراه بوده‌اند.

وی افزود: گاهی اوقات وقتی یک مسأله را دانشمندان خارجی مطرح می‌کنند قطع یقین آن را علمی می‌دانیم و به دیگران نیز معرفی می‌کنیم اما اگر چیزی بین دانشمندان و مردم خودمان مطرح شود حتی شاید آن را تحقیر هم بکنیم که مصداق این موضوع می‌شود، ضرب المثل مرغ همسایه غاز است.

رییس ستاد اقامه نماز ابراز داشت: با وجود اینکه اخیراً بزرگداشت هایی برای افراد مهم و تأثیرگذار که در قید حیات هستند، گرفته می‌شود اما برخی افراد نیز وجود دارند که دوست ندارند از کسانی که در موضوعی برتری دارند حرفی زده شده و تعریفی از شخص صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: به لطف خدا بسیاری از مراجع تقلید ما به جایی رسیده‌اند که از فتوای خود برمی‌گردند و این نشانه رشد و تعالی انسان است زیرا با پی بردن به مطلبی فراتر از مطالب قبلی اشتباه خود را پذیرفته و از فتوای خود برگشته است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: زمانی که خداوند متعال خواست حضرت موسی(ع) را به قصر فرعون بفرستد ایشان فرمود بیان برادرم هارون از من فصیح‌تر است، او را به کمک من بفرست؛ چه اشکالی درد ما هم به تبعیت از اولیای الهی به برتری دیگران اقرار کنیم و از علم و آگاهی آنها بهره ببریم.

وی افزود: انسان گاهی به جایی می‌رسد که حرف منطقی را از رهبر معصوم نمی‌پذیرد و برای پرستش بت به سراغ سنگ و چوب می‌رود. در دوران ابتدایی انقلاب، هم منافقین بودند و هم امام خمینی(ره)؛ اما امروز جایگاه امام کجاست و جایگاه منافقین آواره در کشورهای دنیا کجاست؛ حتی برخی از همین منافقین به سرنوشت صدام دچار شدند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اگر در جایی از آخوند وحشت داشتند باید به آنها شک کرد، گفت: خداوند از کسی که پول و مال مردم را بدزدد، با عنوان ظالم و از کسی که فکر انسان‌ها را بدزدد با نام اظلم یاد کرده است و امروز از طریق ماهواره ها و شایعات، فکردزدی می‌کنند و با القای بعضی مطالب مردم را به شک وادار می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک وقت شک در نماز است و در جایی دیگر شک در امور افراد همراه با سوءظن است که به آن ریب می‌گویند. ما نعمت هایی مانند ولایت فقیه و حضور مقام معظم رهبری داریم اما آن طور که باید و شاید قدرشان را نمی‌دانیم، باید تا نعمتی را داریم و اشخاص بزرگی زنده هستند قدرشان را بدانیم و از خوبی های ایشان بگوییم./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات