۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۸۸۸۳
آیت الله علوی گرگانی:

طلبه باید در سنگر دفاع از اسلام بیدار و آگاه باشد

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که طلبه باید در سنگر دفاع از اسلام بیدار و آگاه باشد، نقش اساتید در پرورش طلاب عالم و آگاه را ویژه دانست.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اساتید به عنوان رکن اصلی حوزه هستند و مسؤولیت سنگینی بر دوش آنها گذاشته شده است، اظهار داشت: برخی مناصب بسیار سخت است که از جمله آنها تصدی منصب استادی آن هم در حوزه علمیه است.

وی در ادامه افزود: سعی کنید در ضمن تدریس خود یک درس اخلاقی هرچند  یک روز در ماه داشته باشید که این مسأله بسیار تأثیرگذار است، بنده خودم بیش از 50 سال است در حوزه قم تدریس می کنم ولی از همان روز نخست بحث موعظه خوانی و ذکر احادیث اخلاقی را در نظر داشتم، چرا که استاد موقعیتی از سوی خدا نزد طلبه دارد که حرف او بسیار اثرگذار است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: طلبه باید همیشه در سنگر دفاع از اسلام بیدار و آگاه باشد و در هر زمانی بداند که چه مسؤولیتی بر دوش او گذاشته شده است؛ در روایتی نقل شده است که هرکس برای احیای دین حرکت کند و به دنبال علم باشد درجه ای نزدیک به درجه انبیاء الهی خواهد داشت.

وی با بیان این که تقویت دروس اخلاق در حوزه موجب پیشرفت های فراوان می شود، گفت: یکی از دیگر از نکات بسیار مهم برای طلاب امروز توجه به قرآن است، در روایت داریم برخی علوم شفاعت می کنند که آن علم قرآن است، همچنانکه مرحوم علامه طباطبایی که یکی از فیلسوف های بزرگ عصر ما بود، ولی عمده معروفیت ایشان به دلیل تفسیر المیزان و ورود ایشان به حوزه قرآن است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه بیان داشت: علوم دیگری نیز در روایات ما مورد تأکید قرارگرفته است، در روایت داریم علم فقه علمی است که نفع می رساند، همچنین علمی که انسان را رفیع کند ادبیات است./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات