۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۱۴۶
آیت الله صدیقی:

بصیرت تنها راه نجات از فتنه‌های آخرالزمان است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام دین بصیرت است، گفت: در حال حاضر مدعیان حق بسیارند و اگر کسی اهل بصیرت باشد خواهد دانست که اکثر آنها باطل هستند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در برنامه عطر عاشقی که در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: اسلام دین بصیرت است.

وی افزود: انسان با اسلام می‌تواند حق و باطل را تشخیص دهد، خداوند در سوره یوسف(ع) می فرماید: حبیب من به بندگان من بگو که من می‌خواهم شما را با خداوند آشنا کنم و به سوی او بخوانم، رسالت من همراه با بصیرت است.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه انسان مومن باید دینش را با بصیرت انتخاب کند، ابراز کرد: انسان دیندار نسبت به دینش بصیرت دارد تا کسی دین او را به یغما نبرد، کسانی که اهل بصیرت و تفکر هستند و چشم دلشان بیناست از این رو دوست و دشمن را جابجا نمی‌بینند و جایگاه قاتل و شهید را تمییز می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیات الهی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: از جانب خداوند بصیرت‌هایی به سوی شما آمده است که اگر کسی بصیرت داشته باشد آن را قبول می‌کند در غیر این صورت به آیات الهی کافر می‌شود؛ انسان مومن ارزش‌های دینی و سرمایه‌های معنوی خود را از دستبرد دشمنان مرئی و نا‌مرئی حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در آخر الزمان تشخیص حق و باطل سخت است برهمین اساس داشتن بصیرت امری لازم و ضروری به شمار می‌رود؛ در آخرالزمان هفتاد علم بلند می‌شود و همگی ادعای حق بودن دارند؛ در حال حاضر مدعیان حق بسیار هستند اگر کسی اهل بصیرت باشد خواهد دانست که اکثر آنها باطل است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه قرآن کریم در فتنه‌های آخرالزمان پناهگاه مومنان است، خاطرنشان کرد: بصیرت قرآنی شامل بندگی خداوند، شناخت دوست و دشمن، شناخت حق و باطل و شناخت دنیا و آخرت می‌شود که باید انسان مومن در آخرالزمان داشته باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات