۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۴۶۰۱۱
در جلسه تفسیر قرآن مطرح شد؛

واکنش آیت الله مظاهری به اغتشاشات اخیر

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که اتفاقات اخیر دشمن را شاد کرد، گفت: برخی شبکه های اجتماعی در اغتشاشات نقش آفرینی داشتند و افرادی را با خود همراه کرده بودند که الحمدلله نقشه های شوم آنها خنثی شد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: فضای مجازی در آشوب های اخیر، نقش بسزایی داشت.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و نود و هشتم که می فرماید«لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَنْ تَبْتَغُوا فَضْلًا مِنْ رَبِّكُمْ ۚ فَإِذَا أَفَضْتُمْ مِنْ عَرَفَاتٍ فَاذْكُرُوا اللَّهَ عِنْدَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ ۖ وَاذْكُرُوهُ كَمَا هَدَاكُمْ وَإِنْ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الضَّالِّينَ» را تلاوت کرد و افزود: آیه شریفه ای که دیروز تلاوت کردیم می فرمود چندین چیز برای حاجی بعد از رفتن به حج حرام می شود و همچنین می فرمود اگر کسی حج خداپسندانه ای انجام دهد افزون بر این که آمرزش و غفران الهی متوجه او می شود، سیر الی الله پیدا می کند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: حج خصوصیات عجیبی دارد که هر کسی به اندازه وسعش آن خصوصیات را درک می کند، در عرفات جاذبه های زیادی وجود دارد ولی کمتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد، از جاذبه های بی نظیر عرفات، دعای بی نظیر عرفه است.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در کتاب مفاتیح شیخ عباس قمی چندین دعا، جاذبه فوق العاده ای دارد یکی دعای کمیل است که خواندن آن در سیر معنوی انسان اثرات بسیار زیادی دارد، دومین دعا، دعای ابوحمزه که به لطف خداوند هر سال در ماه مبارک رمضان استفاده زیادی از آن می شود و یکی هم دعای عرفه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تشریح کرد: یکی از چیزهایی که سعودی های خبیث مانع بهره وری از آن می شوند، مشعرالحرام است که اهل دل از آن استفاده های زیادی می برند، قرآن در آیه ای که تلاوت کردیم راجع به مشعر الحرام صحبت می کند و می فرماید در مشعرالحرام انسان باید به یاد خداوند باشد، دعاهای لفظی در صورتی که انسان در حس و حال خداوند باشد اثرات زیادی دارد ولی بالاتر از دعاهای لفظی، دعای دل است.

وی تصریح کرد: رفتن به مکه و مشعرالحرام و دعا خواندن، توفیق می خواهد و یک ساعتی که انسان در مشعرالحرام حضور دارد باید فقط به مکالمه با خداوند مشغول شود، چیزی که باید دائماً در نمازهای یومیه متوجه آن باشیم؛ دل انسان در نماز باید متوجه الله باشد و مکالمه خداوند را با دلش بشنود.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: شخصی که به مقام شهود رسیده بود می گفت در مکالمه شهودی با امام حسین(ع) زیارت می خواندم که شخصی آمد و به امام حسین(ع) سلام داد و امام حسین(ع) احترام ویژه ای برای او قائل شدند و به او جواب سلام دادند بعد از زیارت رفتم و زندگی او را بررسی کردم و متوجه شدم آن شخص عامی، بسیار متشرع و متقی است.

نقطه سیاهی که اخیراً در کشور پیدا شد، ما را دشمن شاد کرد

وی در ادامه افزود: یک نقطه سیاهی در جامعه پیدا شد که موجب دشمن شادی شد و همچنین مردم را بسیار ناراحت کرد، دوست داشتیم همچون نهم دی تجمع عظیمی در اصفهان برگزار شود.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: برخی شبکه های اجتماعی در اغتشاشات اخیر نقش آفرینی داشتند و برخی افراد را با خودشان همراه کرده بودند که الحمدلله نقشه های شوم آنها خنثی شد و ان شاءالله امروز مردم ولایتمدار اصفهان در صحنه حضور پیدا می کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان دعا کرد: یا صاحب الزمان(عج) نمی خواستیم برای رهبری معظم نگرانی پیدا شود، از شما می خواهیم سایه ایشان را بر سر نظام مستدام بدارید./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات