۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۷۴۰
حسینی در گفت وگو با رسا:

آل سعود برای جبران شکست های متعدد به فتنه گری در ایران روی آورده است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: آمریکا آل سعود به سبب شکست‌های متوالی، سخت از ایران که نماد امنیت و آرامش در میان آتش منطقه است، عصبانی و خشمگین هستند و قصد ایجاد درگیری و ناامنی در کشور را دارند.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خواسته‌های به حق مردم مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت از دولت و مسؤولان و سوء استفاده برخی عناصر ضد انقلاب، گفت: در این امر که دولت به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده و حتی در مواردی دچار کم تحرکی و عدم عملکرد است، تردیدی وجود ندارد؛ چرا که امروز جامعه ما شاهد رکود و مشکلات اشتغال و بیکاری بسیاری است.

وی افزود: مال باختگان موسسات اعتباری مدت‌ها است که دست به تجمعات اعتراضی می‌زنند تا بلکه مسؤولان فکری برای رفع مشکلاتشان انجام دهند، در همین مورد 180 نماینده مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور سوال کردند تا نسبت به این مساله پاسخ و توضیح کامل ارائه شود، اما متاسفانه هیأت رییسه رسیدگی به این امر را در دستور کار خود قرار نداد، برهمین اساس برخی مالباختگان و مردم با تجمع در بعضی شهرها مانند تهران، مشهد و تعدادی از استان‌ها خواستار رسیدگی جدی مسؤولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی‌ ملت شدند.

حسینی با اشاره به اینکه اتفاقات روزهای اخیر صرفا مساله اقتصادی نبوده بلکه نشان از دست‌های پشت پرده‌ای دارد تا امنیت جامعه را خدشه دار کند، اظهار داشت: در تجمع اعتراضی مردم مشهد ابتدا شعار گرانی سر داده می‌شد اما بلافاصله برخی عناصر نفوذی به سردادن شعارهای تند و افراطی علیه نظام مبادرت کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اغتشاش‌گران در بسیاری از شهرها با تخریب اموال عمومی، درگیری و کشتن مردم بی گناه خط مشی غربی خود را به نمایش گذاشتند؛ ترامپ، سخنگوی کاخ سفید، برخی نمایندگان مجلس آمریکا، سلطنت طلبان و خاندان منحوس پهلوی و منافقان خلق با ورود به این قضایا حمایت همه جانبه خود را از عناصر خود فروخته خارجی و داخلی اعلام کردند.

وی با تاکید براینکه هدف دشمنان و زخم خوردگان انقلاب از فعال ساختن سرتیم‌ها و رابطین خود در ایجاد اغتشاش و درگیری به طور قطع رفع مشکلات اقتصادی کشورر نیست، گفت: احتمال دارد عناصر داعش در این اغتشاشات و درگیری‌ها همانند حمله‌ای که به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام راحل انجام دادند، نقش داشته باشند که این مهم هوشیاری بیشتر مردم را می‌طلبد.

حسینی با اشاره به اینکه مطالبات مردمی باید در فضایی منطقی و به دور از تشویش انجام بپذیرد، اظهار داشت: نقد و اعتراض حق مردم است اما مردم باید بدانند که صف خود را از کسانی که با انگیزه‌های سوء و به فرمان آل سعود و همدستانش در این کشور به ایجاد ناامنی پرداخته‌اند، جدا کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید براینکه رفع مشکلات اقتصادی مردم وظیفه مسؤولان است، عنوان کرد: همه تلاش دولت باید رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد تا گرفتاری‌ آنان کاهش یابد نه این که با برخی اقدامات نگرانی ملت را افزایش دهد.

وی ادامه داد: دولت با ارائه لایحه بودجه‌ 97 به مجلس، یاس و ناامیدی را در بین مردم افزایش داد چرا که با اعلام افزایش قیمت سوخت و قطع یارانه‌ها مردم احساس کردند فشار زندگی بر دوش‌شان سنگین‌تر خواهد شد؛ درحالی که افزایش قیمت بنزین و قطع یارانه‌ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و تصمیم گیری درست دارد تا مردم متحمل رنج و سختی نشوند.

حسینی اضافه کرد: هر تغییر و تحولی نیاز به اطلاع رسانی دارد نه اینکه یکباره به مردم اعلام شود و آنان احساس کنند که گرفتاری بزرگی برایشان ایجاد می شود، البته نمایندگان مجلس نیز در این زمینه می‌توانند بر مبنای واقعیت‌ها تصمیمات درستی اخذ کرده و کمک کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه رفع مشکلات اقتصادی کشور تنها با ایجاد اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتند و فرمودند نسخه شفا بخش همان عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ اما متاسفانه تا کنون شاهد کوتاهی‌های بسیاری در این زمینه بودیم.

وی با اشاره به دستپاچه شدن آمریکا، غرب و کشورهای مزدور منطقه و اظهارات مداخله جویانه‌ آنان نسبت به حمایت از آشوبگران، عنوان کرد: آمریکا و ایادی او مانند آل سعود به سبب شکست‌های متوالی که در این ایام متحمل شدند سخت از ایران که نماد امنیت و آرامش در میان آتش منطقه است، عصبانی و خشمگین هستند بر همین اساس با سرمایه گذاری‌های هنگفت قصد ایجاد درگیری و ناامنی در کشور را دارند.

حسینی با اشاره به اینکه 16 دی ماه وزیر خارجه فرانسه سفری به ایران خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر در ایران فضای درگیری و اغتشاش وجود داشته باشد آنان از موضع قوت میخواهند با ایران گفت‌وگو و مذاکره داشته باشند و این چنین خواسته‌های خودشان را بر ما تحمیل کنند؛ بنابراین این آشوب‌ها و هرج و مرج‌هایی که بوجود می‌آورند به نفع غربی‌ها در راس آنها آمریکا و در منطقه آل سعود خواهد بود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات