۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۳۶۷
آیت الله فقیهی:

گرامیداشت ۹ دی از به وجود آ‌مدن فتنه های دیگر جلوگیری می کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بزرگداشت ۹ دی را سبب جلوگیری از به وجود ‌آمدن فتنه های دیگر دانست و حضور مردم در پاسداری از انقلاب را خنثی کننده توطئه های دشمن عنوان کرد.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه جامعه باشد عبرت گرفتن از تاریخ است.

وی افزود: انسان در تاریخ زندگانی خود تجربیاتی پیدا می کند و حوادثی در این دوران اتفاق می افتد که باید درس باشد، انسان مؤمن ممکن است یک بار اشتباه و ضرر کند اما دوباره مرتکب یک خطا نمی شود و جلوی ضرر را می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در مسائل انقلاب، سیاست، اقتصاد  و همه امور باید متوجه عبرت ها باشیم، اظهار داشت: این که رهبر معظم اتقلاب تأکید دارند که 9 دی باید زنده نگه داشته شود برای این است که حوادث آن زمان که مورد سوء استفاده دشمنان اسلام و انقلاب بود دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با حضور آگاهانه و انبوه خود در میدان دفاع از انقلاب در مقابل دشمنان و فتنه گران ایستادند و جلوی فتنه را گرفتند و اجازه ندادند که دشمنان بهره برداری بیشتری انجام دهند، مردم با حرکتی انقلابی حماسه 9 دی را رقم زدند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه مردم در 9 دی پشتیبانی محکم خود را از نظام، انقلاب و رهبری اعلام کردند، ابراز داشت: مردم با این حضور دشمن شکن، حمایت از  انقلاب اسلامی که متعلق به خودشان است را نشان دادند و این حرکت عمیق و با بصیرت مردم باید ادامه داشته باشد تا شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

وی عنوان کرد: همواره مردم در شرایط سخت ایستادند و جلوی انحرافات عمیق را گرفتند، مردم پاسدار انقلاب اسلامی هستند و دشمن را مأیوس خواهند کرد، بعد از 9 دی دشمنان متوجه شدند که کاری از دست آن ها ساخته نیست و فتنه پایان یافت، هر سال باید 9 دی را باید گرامی داشت و با عظمت برگزار کرد تا تجربه ای برای آیندگان باشد که دچار اشتباه نشوند./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات