۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۴۵۰۲۳
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

والدین احکام اسلامی را به طور کامل به فرزندان بیاموزند

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: تربیت یعنی اینکه به طور کامل هر چیزی را به فرزندان بیاموزیم نه اینکه نماز را یاد بدهیم ولی نگوییم چه وقت باید تمام و چه وقت باید شکسته خواند.
آیت الله فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق حوزه علمیه در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: بر همه ما لازم است به تأسی از همه اولیای الهی به علم و دانش و کسب آن اهمیت دهیم.

وی درباره احترام و احسان به پدر و مادر، ابراز داشت: پیامبر اکرم در هنگام نزول این آیه در اصل پدر و مادرشان در قید حیات نبودند، در واقع این آیه را خداوند خطاب به امت پیامبر(ص) نازل کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: برخی افراد در زمانی که دست‌شان خالی است و پول زیادی ندارند ادعا می‌کنند که اگر خداوند به آنها پول بدهد مسجد و مدرسه می‌سازند و به فقرا کمک می‌کنند اما وقتی به پول زیادی می‌رسند، حرف های خود را فراموش کرده و معتقدند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و تماماً پول را صرف امورات خود می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان داشت: اگر از خدا مال و ثروت می‌خواهیم باید توفیق کار خیر را نیز بخواهیم تا بتوانیم از آن مال برای جلب رضایت پروردگار استفاده کنیم؛ حتی ممکن است انسان توفیق انجام کار خیر را هم پیدا کند ولی آن امر بجا نباشد، به طور مثال یک نفر در کنار یک مسجد که عده کمی هم در آن رفت و آمد می‌کنند، مسجد دیگری بسازد، این حرکت مسلماً بیهوده و بیجا به نظر می‌رسد.

وی در ادامه گفت: یکی از ویترین‌‌هایی که برای جوانان امروز باز شده، ویترین عقاید ضد تربیتی است به گونه ای که برای عقاید خود ظاهر زیبایی درست کرده‌اند اما درون آن هیچ و پوچ است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: برخی جوانان امروز فکر می‌کنند در هر علمی بدون گذراندن دوره، صاحب نظر هستند و به اصطلاح خودشان تحقیق را جایگزین تقلید کرده‌اند.

ور در پایان درباره تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: تربیت یعنی اینکه به طور کامل هر چیزی را به فرزندان بیاموزیم نه اینکه نماز را یاد بدهیم ولی نگوییم چه وقت باید تمام و چه وقت باید شکسته خواند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات