۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۴۴۲۷۸
معاون پژوهش حوزه‌ علمیه همدان:

پژوهش، آموزش را به نقطه اوج می‌رساند

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه همدان گفت: باید توجه کرد که پژوهش‌ محوری آموزش را به نقطه اوج می‌رساند و بسیاری از راهکارهای آموزشی از سوی پژوهش به دست‌ می‌آید.
حجت الاسلام محسن غلامی معاون پژوهش حوزه علمیه همدان پژوهش

حجت‌الاسلام محسن غلامی معاون پژوهش حوزه‌ علمیه استان همدان در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری رسا در همدان، اظهار کرد: پرداختن به پژوهش و کار تحقیقاتی در حوزه علمیه همواره دغدغه ‌رهبر معظم انقلاب بوده است زیرا که پژوهش سبب تقویت بنیه علمی محققان شده و نیاز جامعه امروزی است.

وی ادامه داد: نتیجه کار پژوهشی این است که پژوهش راهکار ارایه می‌دهد و جامعه را به شکوفایی می‌ رساند از این رو نباید فقط به آموزش صرف پرداخت و پژوهش لازمه آموزش است.

حجت‌الاسلام غلامی ابراز کرد: باید توجه کرد که آموزش پژوهش‌ محور فراگیری علوم را به نقطه اوج می‌ رساند و بسیاری از راهکارهای آموزشی از سوی پژوهش به دست‌ می‌آید.

وی تاکید کرد: یکی از این نقاط ضعف در آموزش کشور این است که در آموزش، پژوهش جایگاهی ندارد از این رو باید پژوهش محوری دغدغه مسؤولان شود تا شاهد دستاوردهای پژوهشی باشیم.

وی در ادامه درباره پژوهش‌های انجام شده در مدارس‌ حوزه علمیه همدان گفت: حوزه علمیه همدان با 5 مدرسه در شهر همدان و 11 مدرسه در شهرستان ها توانسته به خوبی در زمینه پژوهش علوم دینی فعالیت کند.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه همدان با اشاره به اینکه فقط دو مدسه سطح عالی در  استان همدان وجود دارد، افزود: در مدارس حوزه علمیه همدان در هفته پژوهش به صورت خاص و در طول ایام سال پژوهش‌های خوبی انجام و برنامه‌هایی در این راستا برگزار شده است.

وی از برگزاری کارگاه‌ پژوهشی با حضور دکتر اسلامپور، مدرس پژوهش حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه 30 آذر ماه خبر داد و گفت: خوشبختانه در ایام هفته پژوهش کارگاه‌های خوبی در سطح مدارس علمیه همدان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام غلامی عنوان کرد: برگزاری هم‌اندیشی‌های پژوهشی، کرسی‌های آزاداندیشی برگزاری جشنواره علامه حلی برای طلاب جوان از جمله اقداماتی است که حوزه علمیه همدان انجام داده است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه هر ساله در هفته پژوهش از پایان ‌نامه‌های برتر و پژوهشگران همدانی تقدیر می‌شود، اظهار کرد: حوزه علمیه همدان ظرفیت 600 نفری برای فعالیت پژوهشی دارد که سال گذشته از این میان 200 نفر فعالیت پژوهشی ارایه کردند./979/ت303/ب1

ارسال نظرات