۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۱۶۰
کوشکی:

منافع برخی مسؤولان دولتی در اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی است

استاد دانشگاه با بیان این که دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد، منافع برخی مسؤولان دولتی را در اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی دانست.
کوشکی

محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دلایل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی و واکنش برخی حامیان دولت تدبیر و امید به عملکرد دولت، گفت: دو دلیل منشأ عملکرد نامطلوب دولت در عدم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی افزود: نخست اینکه مدیران دولت به صورت عموم و رییس جمهور به صورت خاص ایمان و اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا ندارند.

کوشکی در ادامه با بیان اینکه همه افق نگاه دولت این است که نفت فروخته شود و در مقابل کالایی وارد کند، اظهار داشت: پشتیبانی تولید داخلی و حمایت از مولدان تولید مسأله ای است که این دولت به آن اعتقادی ندارد بر همین اساس اقدام خاصی هم برای تولیدکنندگان انجام نمی‌دهد و حتی در بخش‌های مختلف به تولید کنندگان نیز فشار وارد می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این نگاه غلط باعث شد دولت در حوزه اقتصاد داخلی نه تنها موفق نباشد بلکه حتی مخل و مزاحم تولید کنندگان داخلی هم باشد و این امر خود مانع افزایش تولید و اشتغال در کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: دومین دلیل در اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی آن است که منافع برخی مسؤولان دولتی در مقابله با اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود؛ دادستان کل کشور نیز به صراحت در رسانه‌های جمعی به این امر که برخی از مدیران دولتی در نقش قاچاقچی ظاهر و در قاچاق کالا نقش اساسی را در کشور ایفا می‌کنند، اشاره داشت؛ بنابراین مدیرانی که خود و فرزندانشان قاچاقچی هستند تمایلی به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور نخواهند داشت بر همین اساس تحقق اقتصاد مقاومتی برای آنان بی ارزش به شمار می‌رود.

کوشکی درباره واکنش برخی حامیان دولت تدبیر و امید به عملکرد دولت، گفت: کسانی که امروز با دولت مخالفت می‌کنند همان افرادی هستند که با علم به ناتوان بودن دولت برای اغراض سیاسی از او حمایت کردند تا او در انتخابات رای بیاورد و زمانی که دولت رای آورد و آنها استفاده خودشان را از این انتخاب بردند امروز برای آن که حساب خود را از دولت جدا کنند و عملکرد نامطلوب دولت به پای آنان نوشته نشود عمدا از دولت اعلام برائت می‌کنند تا بتوانند برای انتخابات آتی مردم را فریب داده  و آرای مردم را برای خود کسب کنند، برخی برای کسب قدرت در آینده، بیشتر به نقد دولت فعلی اقدام خواهند کرد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات