۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۴۳۴۰۵

پیام آیت الله علوی گرگانی به جشنواره قرآنی مدهامتان

آیت الله علوی گرگانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد پیامی ارسال کرد.
آیت الله علوی گرگانی

 .به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علوی گرگانی مرجع عالیقدر جهان تشیع  پیامی به دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ارسال کرد که متن پیام به شرح ذیل است که این پیام توسط حجت الاسلام سید احمد قاضوی رئیس دفتر ایشان قرائت شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم به عنوان معجزه همیشه جاوید پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم به مثابه چراغ هدایت و چشمه جوشانی است که هم گمگشتگان در صحرای پوچی و تاریکی را روشنا و هم تشنگان وادی محبت و معرفت را آب حیات می بخشد.

با نگاهی گذار به تاریخ پر رمز و راز و پند آموز اسلام با شخصیت هایی مواجه می شویم که با شنیدن یک آیه از کلام وحی؛ تحولی به بزرگای فرش تا عرش را داشته و حجت را بر آیندگان تمام و تصاویر زیبایی از چگونگی عروج یک انسان شیطانی به اعلی درجه انسانیت بر پایه خلق و خوی رحمانی را عرضه کرده اند.

«لا تقنطو من رحمه الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا»

آری خلق و خوی رحمانی فقط در سایه درک صحیح از کلام الله به دست می آید و صد البته این فهم و درک به معنای اتم و اکمل آن حاصل نمی شود مگر به برکت معارف بی بدیل حضرات معصومین علیهم السلام. بنابراین باید بدون تردید پذیرفت آنچه که از ناحیه ذوات مقدسه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین در مقام بیان و عمل صادر شده به مثابه ترجمانی است از کلام وحی.

از هجرت پیامبر عظیم الشان از مکه به مدینه تا هجرت پاره تن مبارک ایشان از مدینه به طوس و از بنیان مکان مقدسی همچون مسجد در بدو ورود به مدینه توسط رسول اعظم تا ظهور آخرین حجت خدا بر روی زمین از کنار مسجد الحرام.

«نحن ولاه امر الله و خزنه‌علم الله و عیبه وحى الله»

قاریان،حافظان،موذنان و تالیان گرانقدر؛

برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور اصحاب مسجد در جوار مضجع شریف رضوی یادآور سه نعمت بی بدیل قرآن،عترت و مسجد است که بحمدالله شما بزرگواران مفتخرید به بهره مندی از این نعمت.

«لئِنْ شَکرْتُمْ لَاَزیدَنَّکمْ»

امیدوارم یکی از مصادیق شکر این نعمت ، پیمانی مستحکم با امام مهربانی ها برای ایجاد نهضت قرآن آموزی در مساجد باشد، چرا که تردیدی وجود ندارد بهترین مکان برای تعلیم و تعلم قرآن مسجد است.

«إِنَّما نُصِبَتِ المَساجِدَ لِلقِرآنِ»

در پایان ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران این رویداد مهم قرآنی بویژه ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشوز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی؛امیدوارم با بهره گیری از تجربیات دوازده دوره و درک لازم از نیازهای امروزی ،دوره آتی را به گونه ایی طراحی نمایید که با بهره گیری از تمامی استعدادهای موجود در مساجد و به کار گیری ابزارهای فرهنگی و هنری، شعاع نورانی مدهامتان را در عرصه های داخلی و بین المللی ، بیش از پیش پرتو افشانی کنید./934/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات