۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۴۳۳۹۵
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک:

عربستان چاره ای جز عقب نشینی از یمن ندارد

حجت الاسلام حسینی مطلق گفت: قدرت نظامی یمن در حال افزایش است، آن ها فرودگاه های عربستان و ریاض را مورد هدف قرار داده اند و دولت عربستان در باتلاقی گرفتار شده که برای خروج از آن راهی جز عقب نشینی پیش روی خویش ندارد.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک

حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: قدرت نظامی یمن در حال افزایش است، آن ها فرودگاه های عربستان و ریاض را مورد هدف قرار داده اند و دولت عربستان در باتلاقی گرفتار شده است که برای خروج از آن راهی جز عقب نشینی پیش روی خویش ندارد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک ولیعهدی محمد بن سلمان در عربستان را سرآغاز ایجاد ناامنی در فضای داخلی و بین المللی دانست و اظهار داشت: تحولات ایجاد شده در کشور عربستان در ماه اخیر، سبب زندانی شدن و پناهندگی برخی از افراد خاندان سلطنتی آل سعود شد.

حجت الاسلام حسینی مطلق ادامه داد: عربستان سعودی قصد داشت که با استفاده از دلارهای نفتی، سیطره خویش را در خاورمیانه افزایش دهد اما موفق به این امر نشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک به بررسی اجمالی ساختار اجتماعی عربستان پرداخت و گفت: امروز زنان عربستان در پی کسب ابتدایی تریی حقوقی هستند که در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود از این رو محمد بن سلمان با وعده هایی در این زمینه به روی کار آمد.

حجت الاسلام حسینی مطلق با بیان اینکه تقدیم دلارهای نفتی و زر و سیم به ترامپ نیز نتوانست به بازسازی قدرت عربستان در منطقه یاری رساند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در راستای بازگشت به موقعیت و قدرت گذشته خویش، به یمن حمله کرد اما شکست خورد.

وی افزود: دولت عربستان، سالیان متمادی به حمایت های مالی و اعتقادی از جریان القاعده پرداخت و از گروه داعش که جهان اسلام و کره زمین را مورد تعرض قرار داد و انسانیت را زیر سوال برد دفاع کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در رابطه با حمله عربستان به یمن، بیان کرد: دولت عربستان در راستای به دست آوردن آبروی از دست رفته اش و به همراه هم پیمانان خویش، حمله زمینی و هوایی خود را به کشور یمن آغاز کرد.

حجت الاسلام حسینی مطلق به ساختارشناسی اجتماعی یمن پرداخت و اظهار داشت: اکثر مردم یمن به صورت قبیله ای زندگی کرده، مسلح هستند و از سلاح های خویش درون قبایل نگهداری می کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک اضافه کرد: با مطالعه تاریخ به این مسأله پی خواهیم برد کشورهای مدعی برخورداری از لشکر و توان نظامی بالا، در حمله به گروه های کوچک شکست خورده اند./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات