۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۴۳۲۳۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت گسترش مباحث دینی برای غلبه بر جنبه های منفی فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با گسترش منطق، عرفان و دین در فضای مجازی می توان بر جنبه های منفی فضای مجازی غالب شد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز با محوریت «نماز و فضای مجازی» با اشاره به اهمیت ارتباط با خداوند و ارتباط با مردم در دین اسلام گفت: ائمه اطهار(ع) ضمن ارتباط با خداوند در محراب و سجاده، از ارتباط با مردم غافل نمی شدند و شادی و غم مردم آنها را مشعوف و محزون می کرد.

وی افزود: نماز نماد ارتباط انسانی با خالق هستی است که در قرآن کریم بسیار سفارش و تأکید شده است. 

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اگر نماز که عمود دین است محکم باشد بقیه زوایای دین نیز مستحکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریشه ارتباط با مردم ارتباط با خداوند است، افزود: کسی که با خداوند ارتباط نداشته باشد در ارتباط با مردم نیز صادق نخواهد بود، مصداق این امر ارتباط های غیرالهی و ظالمانه ای است که امروز در جهان برای به دست آوردن قدرت و تسخیر مردم برقرار می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر انسان حقیقت و عظمت نماز را درک کند، در انجام آن سستی نکرده و نمی تواند از این لذت دست بکشد. 
وی تصریح کرد: باید با الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص)  هیچ کاری را بر نماز ترجیح نداده و در موقع نماز با اشتیاق برای ملاقات و سخن با خداوند شتافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: کیفیت و ارزش نماز باید حفظ شود، توجه و تفکر به اینکه با مخلوق تمام هستی صحبت می کنیم می تواند در این زمینه اثرگذار باشد. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت:  فضای مجازی افزون بر این که تهدید بزرگی است  فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج دین است.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش منطق ، عرفان و دین در فضای مجازی می توان بر جنبه های منفی فضای مجازی غالب شد. 

در ادامه این مراسم از فعالان نماز دستگاه های اجرایی و همچنین فعالان نماز در فضای مجازی تجلیل شد./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات