۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۲۱۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

علم و دانش هم‌وزن ایمان و معرفت الهی است

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت فراگیری علوم کارآمد و مفید برای جامعه اسلامی، گفت: از منظر قرآن و آموزه‌های دینی علم و دانش هم‌وزن ایمان و معرفت الهی است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان آموزشی استان، بر اهمیت فراگیری علوم کارآمد و مفید برای جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید مسؤولان مرتبط در این زمینه همت مضاعف و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند.

وی افزود: از منظر قرآن و آموزه‌های اسلامی دانش هم‌وزن ایمان و معرفت است و خداوند معیار برتری انسان را در علم و ایمان دانسته، «یرفع الله الذی آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات» و تأکید کرده آن که در راه فضیلت علم گام برمی‌دارد گام‌هایش محبوب خدا و فرشتگان الهی است؛ به همین دلیل فرشتگان به دستور خدای رحمان همواره برای آنان آمرزش طلب می‌کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید: «ان طالب العلم تبسط له الملائکه اجنحتها و تستغفرون لهم» و تأکید می‌کند که فرشتگان برای دانشجو و طلبه پرهای خود را می‌گسترند و برای وی طلب آمرزش می‌کنند.

وی ادامه داد: در روایت دیگری از آن حضرت آمده است که افزون بر فرشتگان آنچه در آسمان و زمین است برای دانشجو و طلبه دعا می‌کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: امام علی (ع) نیز در این زمینه می‌فرماید: «من خرج من بیته لیطلب علماً شیعون له سبعون الف ملک یستغفرون له» و یادآور می‌شود آن که از خانه‌اش برای کسب علم خارج می‌شود هفتاد هزار فرشته او را همراهی می‌کنند که این نشان‌دهنده اهمیت علم و دانش است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات