۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۱۸۶
مدیر مدرسه علمیه سفیران همدان:

وحدت حوزه و دانشگاه از حالت تشریفاتی و شعاری خارج شود

حجت الاسلام رسولی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت تشریفاتی و شعاری خارج شده و با یک کار جدی و پایدار همراه باشد تا بتوان به این امر مهم دست پیدا کرد.
حجت الاسلام علی رسولی

حجت الاسلام علی رسولی مدیر مدرسه علمیه سفیران همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت بحث وحدت در میان حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در زمینه هدفمند سازی علوم انسانی نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه وحدت در حوزه و دانشگاه افزود: در سایه وحدت حوزه و دانشگاه می توان کارهای بزرگی را به سر انجام رساند و مشکلات متعددی را حل کرد.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی تلفیق و ادغام نیست بلکه وحدت به معنی رسیدن به یک اشتراک نظر جمعی در راستای پیشرفت و ارتقاء علوم انسانی است.

وی تصریح کرد: در راستای همفکری حوزه و دانشگاه می توان جلسات مشترکی را با حضور نخبگان این دو نهاد علمی برگزار کرد تا بسیاری از سوء تفاهم های آن ها نسبت به یکدیگر برطرف شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران همدان مطرح کرد: تشکیل گروه های پژوهشی و تحقیقی مشترک بین طلاب و دانشجو ها می تواند به تولید علم منجر شود، از این رو باید در مسیر وحدت تلاش جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تلاش جدی در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تلاش جدی در مسیر وحدت این دو نهاد علمی می تواند دست آورد های مهمی از قبیل تولید علم، هم افزایی و کار تشکیلاتی داشته باشد.

حجت الاسلام رسولی بیان داشت: ایجاد کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از جمله مسایلی بوده که به وحدت حوزه و دانشگاه کمک بسیاری می کند.

وی در پایان افزود: وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت تشریفاتی و شعاری خارج شود، باید با یک کار جدی و پایدار همراه باشد تا بتوان به این امر مهم دست پیدا کرد./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات