۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۴۳۱۷۴
آيت‎الله جوادی آملی:

ياد قيامت بهترين عامل برای فعاليت و پويايی انسان است

حضرت آيت‎الله جوادی آملی با بیان این که ياد قيامت بهترين عامل برای فعاليت و پويايی انسان است، گفت: ياد قيامت از بهترين عوامل فعاليت و كوشش انسان است، براي اين‌كه انسان برای ابديت خودش تلاش می‌کند و زحمت مي‌كشد.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيتالله عبدالله جوادي آملي امروز در درس تفسير خود كه در مسجد اعظم برگزار شد، تفسير سوره مباركه واقعه را آغاز كرد و گفت: خداوند در اين سوره ميفرمايد كه معاد يك واقعه است و حوادث سنگيني را ذكر ميكند كه در اين واقعه رخ ميدهد.

وي با اشاره به آيات قرآن كريم مبني بر اينكه در روز قيامت كذب نيست، اظهار كرد: نه در اصل وقوع قيامت كذب است و نه در آن روز دروغ  وجود دارد، آن روز كسي نميتواند سخن نگويد و كتمان كردن اسرار ممكن نيست بلکه هرچه ميگويد بايد حق و راست باشد و جايي براي دروغ گفتن نيست.

مفسر برجسته قرآن كريم ادامه داد: قيامت به معناي واقعي و حقيقي كلمه «يوم» معنا مييابد، آن وقت روز است، بدون خورشيد و ماه روز است، يك روز جهاني است، زمينلرزهاي كه براي واقع شدن قيامت اتفاق ميافتد، در واقع زمينلرزه نيست، بلكه جهانلرزه است.

وي با تأكيد بر اينكه انسان در ابتدا مباحث قيامت را ميفهمد اما هرچه پيشتر ميرود، از درك و فهم بازميماند، خاطرنشان كرد: كوهها كه در دنيا براي آرامش انسان در زمين بودهاند در قيامت همچون پشم زده شده ميشوند اما قرآن در جايي ميفرمايد كه براي شما معلوم ميشود كه كوهي نبوده است، «فكانت سرابا»، اين را انسان درك نميكند.

حضرت آيتالله جوادي آملي ابراز كرد: ياد قيامت از بهترين عوامل فعاليت و كوشش انسان است، براي اينكه انسان برايِ ابديت خودش تلاش می‌کند و زحمت ميكشد،  تجربهگرايان باورشان اين است كه پايان انسان پوسيدن است اما خداوند ميفرمايد انسان مرگ را ميپوساند و از بين ميبرد، براي همين هم انسان نبايد توقف كند، چون هر لحظه توقف در دنيا سبب خسارت در آخرت و لطمه به ابديت انسان ميشود.

وي با قرائت آياتي درباره  اينكه خداوند عالم را بازيچه نيافريده است، ابراز كرد: خداوند ميفرمايد ما بازيگر نيستيم و عالم هم بازيچه نيست، اينكه هركس هر كاري خواست بكند و سپس سزاي اعمالش را نبيند، اين مطابق حق بودن عالم نيست، هر صدام و بوش و ترامپي هر كاري در عالم كردند بعد به سزاي عملشان هم ميرسند./914/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات