۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۱۰۵
رییس اتحادیه علمای مقاومت:

از اقدام ترامپ تعجب نکردیم/ قدس به زودی آزاد خواهد شد

رییس مجمع فرهنگی جعفری، ضمن استقبال از رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، نشستی درباره چالش‌های کنونی و چشم انداز آینده در سایه سیره حضرت رسول اکرم(ص) برگزار کرد.
شیخ ماهر حمود و شیخ محمد حسین الحاج

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسین الحاج، رییس مجمع فرهنگی جعفری، از شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت استقبال کرد و کنفرانسی درباره مشکلات کنونی و چشم انداز آینده در سایه سیره حضرت رسول اکرم(ص) و اقدام ترامپ در خصوص قدس، برگزار کرد.

شیخ الحاج: سخن گفتن از اسلام باید بر اساس سیره رسول اکرم(ص) باشد

شیخ محمد حسین الحاج در آغاز این نشست، گفت: سخن گفتن از اسلام باید بر اساس سیره رسول اکرم(ص) باشد تا مسیر اصلاح شود؛ چراکه بسیاری از اسلام‌نماها، چهره اسلام را مخدوش کردند.

وی افزود: باید به تعامل خوب و محبت آمیز نبی‌اکرم(ص) با اصحاب و مسلمین رجوع شود، زمانی که آنان را به رفتن به حبشه توصیه کرد؛ چرا که در آنجا، پادشاهی بود که به هیچ کس ظلم نمی‌کرد.

شیخ ماهر حمود: قدس به زودی آزاد خواهد شد

شیخ ماهر حمود گفت: ما از اقدام ترامپ و برخی کشورهای عربی و اسلامی نیز که همیشه با تمام امکانات از رژیم اشغالگر حمایت می کنند، تعجب نکردیم؛‌ اما اکنون ما باید برای چگونگی مقابله با چالش های بی پایان، چاره اندیشی کنیم و به محکوم کردن و تظاهرات اکتفا نکنیم.

شیخ حمود به تاریخ صهیونیست ها که در تمامی رفتارهای خود از خداوند نافرمانی کردند و خداوند به آنان نسبت به انجام فساد هشدار داده، اشاره کرد و یاد آور آیه شریفه «كلما أوقدوا نارا للحرب أطفأها الله» شد و برای آینده قدس و نزدیکی موعد آزادی آن، ابراز امیدواری کرد.

وی درباره تاریخ مقاومت و سلسله جنگ هایی که صهیونیست ها علیه آن به راه انداخته صحبت کرد و افزود: مقاومت با وجود تلاش های دشمنان، روندی صعودی داشته است.

شیخ حمود در بخشی از سخنان خود به پیشینه تهاجمات رژیم صهیونیستی و شدت گرفتن مقاومت غزه اشاره کرد و یادآور انتفاضه اول شد که شش سال به طول انجامید.

رییس اتحادیه علمای مقاومت تأکید کرد: با وجود سیاهی‌ها و ناآرامی‌هایی که منطقه را احاطه کرده، همچنان امیدواریم و قدس به زودی آزاد خواهد شد و البته این آزادی تا ظهور امام مهدی(عج) نزد شیعه و سنی به طول نخواهد انجامید.

وی افزود: به همین دلیل یهودیان در پی اقدام ترامپ احساس ترس کردند؛ چراکه این اقدام برای آنان، نشانه ای برای پایان رژیم آنهاست./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات