۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۴۲۷۲۱
مدیر اجرایی مؤسسه ادبیات اجتهادی خبر داد؛

جمع‌آوری ابزارهای ادبیاتی بزرگان حوزه در هفت جلد

مدیر اجرایی مؤسسه ادبیات اجتهادی از جمع‌آوری ابزارهای ادبیاتی بزرگان حوزه در مجموعه‌ای هفت جلدی و تبدیل نظام فعلی ادبیات به شکل درسنامه آموزشی خبر داد.
حجت الاسلام سجاد پیروی مدیر اجرایی مؤسسه ادبیات اجتهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان مؤسسه ادبیات اجتهادی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی با وی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام سجاد پیروی در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از این مؤسسه پرداخت و گفت: مؤسسه «ادبیات اجتهادی» با مدیریت حجت الاسلام جمالی به همت چند نفر از طلاب دغدغه مند در زمینه ادبیات اجتهادی به شکل خودجوش ایجاد شده است.

مدیر اجرایی مؤسسه «ادبیات اجتهادی» با اشاره به اینکه این مؤسسه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در زمینه تحول در حوزه علمیه در زمینه ادبیات عرب تأسیس شده است، اظهار داشت: در زمینه اصول، رجال، تفسیر، کلام و علوم دیگر علوم و معارف اسلامی آثاری از این مؤسسه به انتشار رسیده است.

وی با بیان اینکه حدود یک سال است که این فعالیت ها به شکل تشکیلاتی و به صورت متمرکز درآمده و دوره هایی آموزشی در سطح شهر مقدس قم نیز برگزار شده است، ابراز داشت: این دوره ها فعلا در زمینه ادبیات با مبانی فقهای شیعه فعال است.

حجت الاسلام پیروی در ادامه افزود: در این مؤسسه ادبیات موجود را در خدمت فقه و تفسیر قرار داده ایم و با عنوان کتابی به اسم «مغنی الفقیه» به چاپ رسانده ایم؛ همچنین ابزارهای ادبیاتی بزرگان حوزه را در یک مجموعه هفت جلدی جمع کرده ایم و نظام فعلی ادبیات را به شکل درسنامه ای و آموزشی درآورده ایم.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات از ابزار اجتهاد است، خاطرنشان کرد: از این جهت روی ادبیات سرمایه گذاری شد؛ چرا که ادبیات حاضر را با برخی مسائل اجتهادی حل کرده اند و بخش زیادی را به دست ادیبان سپردند و از همین جهت میان فقیه و ادیب فاصله وجود دارد.

مدیر اجرایی مؤسسه «ادبیات اجتهادی» با عنوان این مطلب که ابزار اجتهاد اگر خودش اجتهادی باشد بهتر است، گفت: ادبیات موجود بر اساس مکتب کوفی و بصری تشکیل می شود؛ مجموعه مکتب ادبی فقها را در یک مجموعه کتاب استخراج و جمع آوری کردیم و مواردی که جا مانده بود، با همان مبانی فقها آن ها را نیز کامل کردیم.

وی در پایان با بیان این که در مجموع 40 جلد کتاب تا به امروز از سوی مؤسسه ادبیات اجتهادی در این زمینه به چاپ رسیده و آثار دیگری نیز در دست چاپ است، تصریح کرد: ادبیات کنونی تکامل یافته ادبیات موجود است که بر اساس مبانی ادبیاتی فقها است و خط و مشی اصلی بر همان سیر گذشته است./۸۴۰۲۰۲/ی

ارسال نظرات