۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۴۲۷۱۵
حجت الاسلام والمسلمین رشاد تأکید کرد؛

لزوم تسلط طلاب به زبان عربی

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران گفت: یکی از نقص های حوزه علمیه این است که حتی برخی از بزرگان ما با وجود اینکه در نوشتن عربی مسلط هستند اما در مکالمه عربی توانایی خوبی ندارند.
حجت الاسلام رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران در کلاس درس خارج اصول که صبح امروز در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، در تفسیر آیه انا لله و انا الیه راجعون، گفت: «انا لله» اقرار و اعتراف به این است که ما مُلک خداوند متعال هستیم و او مالک ماست و تکویناً و تشریعاً در ما حق تصرف دارد.

وی در رابطه با عبارت «الیه راجعون»، ابراز داشت: «الیه راجعون»، اذعان و اقرار به این است که ما تباه شدنی هستیم و به عالم دیگر منتقل خواهیم شد و وجود ما در معرض وفات است.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران همچنین در ادامه بحث جلسات گذشته پس از تحلیل حکم، الزامیت و اقسام آن، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری فرقه ها در دنیا وجود دارند که جزء خوارج هستند. مرکز مطالعات اسلامی در واتیکان مرکزی است که برای رد اسلام مطالعه می‌کند و محققان آن افراد مسنی هستند که بسیار مسلط به زبان عربی هستند.

وی در ادامه افزود: برخی از این محققان چندین سال برای تسلط به زبان عربی در مصر مطالعه می‌کنند و ممکن است سال‌ها برای اینکه به طور کامل با عرف، عادات، ادبیات، رسوم، زبان و ذهنیت آن جامعه آشنا شوند، دوری از وطن، خانواده و بسیاری از محرومیت ها را تحمل کنند؛ این در حالی است که طلاب ما در حوزه علمیه تا مجبور نباشند اقدام به یادگیری زبان عربی نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد اظهار داشت: یکی از نقص های حوزه علمیه این است که حتی برخی از بزرگان ما با وجود اینکه در نوشتن عربی مسلط هستند اما در مکالمه عربی توانایی خوبی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واتیکان نقشه‌ای هست که پراکندگی و توزیع مسلمانان و سایر فرقه ها را در جهان نشان می‌دهد. در بسیاری از مناطق جهان خوارج حضور دارند و واتیکان خوارج را در عرض اهل سنت و شیعه به حساب می‌آورد./966/پ202/ب1

ارسال نظرات