۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۴۲۴۸۵
حجت الاسلام عبادی:

جامعه از ناعدالتی های اقتصادی رنج می برد

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه نابرابری و ناعدالتی اقتصادی مردم را رنجور کرده است، چرا که حقوق و درآمدهای افراد و بخش دولتی متفاوت در نظر گرفته می‌شود.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در نطق میان‌دستور امروز یکشنبه 19 آذر مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدام بی‌شرمانه ترامپ نسبت به قدس شریف و موضع‌گیری‌های سست برخی کشورهای اسلامی جای تأسف دارد.

وی افزود: این اقدام برخی کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که سردمداران سعودی برای تقویت قدرت خود نابخردانه با دشمنان اسلام معامله کردند که یقینا نشان از بی‌تجربگی، عشرت‌طلبی و بی‌توجهی به آرمان‌هاست؛ دنیای اسلام در برابر این اقدام آمریکا کوتاه نمی‌آید و آمریکا، اسرائیل را پشیمان خواهد کرد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به روز دانشجو افزود: با توجه به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی لازم است وزارت علوم ارتباط دانشگاه با صنعت و کشاورزی را بیشتر پیگیری کند.

وی همچنین اضافه کرد: فعالیت وزارت امور خارجه در زمینه اقتصادی امری ضروری است و وزیر خارجه باید طرح تحول در ساختار این وزارتخانه را به زودی انجام دهد؛ همچنین وزارت امور خارجه در معرفی سفرای ایران در کشورهای دیگر باید نگاه اقتصادی اعمال کند تا زمینه صادرات کالاهای کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور اقتصاد، تولید و اشتغال است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای شکوفایی اقتصادی در خراسان جنوبی ایجاد راه‌آهن است؛ در حال حاضر بخشی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی خصوصا معادن و صنایع بدون ایجاد راه‌آهن فعال نخواهد شد، لذا لازم است اعتبارات ملی به این پروژه بزرگ اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه افزود: مردم استان خراسان جنوبی از وضعیت راه‌ها رضایتی ندارند و باید در این زمینه اعتبارات لازم تخصیص یابد تا دولت تعهد خود به مردم را اجرایی کند.

حجت الاسلام عبادی در تذکری به وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چندساله و تداوم آن اگر انتقال آب به این منطقه جدی گرفته نشود، خراسان جنوبی دچار بحران‌هایی می‌شود که دودش به چشم تمام کشور خواهد رفت.

وی در تذکری به رییس جمهور تصریح کرد: مشکلات روستاییان با توجه به ساختار اداری دولت رفع‌شدنی نیست، لذا لازم است دستگاهی جهادی و مردمی همچون جهاد سازندگی سابق به امور روستاها رسیدگی کند تا مشکلات آنها با مدیریت منسجم برطرف شود.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه نابرابری اقتصادی مردم را رنجور کرده است، چرا که حقوق و درآمدهای افراد و بخش دولتی متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: حقوق فرهنگیان و بازنشستگان با حقوق و درآمدهای چندصد میلیونی دستگاه‌های مختلف تفاوت بسیاری دارد، لذا دولت و مجلس باید با این بی‌عدالتی‌ها مبارزه کنند.

وی اضافه کرد: اخیرا خبر حکم حبس برای مفسد اقتصادی که اموال بیت‌المال را به یغما برده، منتشر شده است؛ اما باید بدانیم با حکم حبس نمی‌توان با مفسدان اقتصادی مبارزه کرد، لذا باید مجازات مفسدان اقتصادی افزایش یابد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: باید برای کسانی که مشکلاتی برای مردم در پرونده پدیده و کاسپین و موسسات مالی غیرمجاز به وجود آوردند، کرسی‌های محاکمه تشکیل داد./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات