۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۴۲۴۱۹
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

توسعه مدارس علمیه در اولویت قرار دارد

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: تلاش برای توسعه مدارس علمیه آذربایجان شرقی مورد توجه قرار گرفته است؛ چنانکه امروز به صورت جدی پیگیر اتمام پروژه حوزه علمیه جامع ثامن الحجج در تبریز هستیم.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح اولویت‌های فرهنگی، تهذیبی و تبلیغی مدارس علمیه استان پرداخت و گفت: به همان میزان که توسعه و ارتقای کمی حوزه های علمیه استان مورد توجه است، بر مسائل تهذیبی نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این‌که ترویج اخلاق، فرهنگ انقلابی و مردمی بودن در حوزه های علمیه در اولویت امور فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: گر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی تأکید دارند، باید ابتدا دانست که ویژگی‌های حوزه انقلابی چیست، سپس به دنبال تحقق آن برنامه‌ریزی داشت.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با بیان این‌که معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه برنامه‌های متعددی در راستای ارتقای سطح معنوی و معرفتی طلاب دارد، ادامه داد: همزمان با رشد کیفی حوزه های علمیه، توسعه مدارس، نیازسنجی و سطح بندی های جدید در استان انجام خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد توازن در توزیع طلبه ها در مدارس علمیه، تغییرات در تدریس سطوح و پایه ها، توزیع بسته های اخلاقی با عنوان بسته تهذیب و نیز توجه به آموزش و پژوهش محوری از جمله اقداماتی است که در مراکز حوزوی در استان اجرا می شود.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی با کمبود مبلغ حوزوی و روحانی مواجه است، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانی فاضل و مهذب است، به یقین مردم دوستدار عالمی عامل و اخلاق‌مدار و البته مردمی هستند که حوزه های علمیه رسالت خطیری در تربیت اخلاقی طلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل تصریح کرد: تلاش برای ایجاد و توسعه امکانات برای تحصیل هرچه بهتر و مناسب تر طلاب در حوزه های علمیه از رویکردهای اصلی در آذربایجان شرقی بوده و مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ چنانکه امروز به صورت جدی پیگیر اتمام پروژه حوزه علمیه جامع ثامن الحجج در تبریز هستیم./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات