۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۴۲۱۹۷
حجت الاسلام مؤمنی:

سرمایه اصلی انسان در گرو ایمان به خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سرمایه اصلی انسان ها در گرو ایمان به خداوند است، هرکس می خواهد در دنیا و آخرت رستگار و عاقبت بخیر باشد باید ایمان خود را حفظ کند.
سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در هیأت شباب الشمش نوجوان آستان قدس رضوی در مشهد، با اشاره به رسیدن انسان به آرامش در زندگی، اظهار کرد: هر انسانی برای اینکه در دنیا به آرامش برسد نیازمند یک تکیه گاه محکم و مستحکم می باشد.

وی افزود: یک کشتی برای اینکه بتواند بر روی دریاها حرکت کند و از جزر و مد دریا در امان باشد و یا بر اثر امواج دریا دچار مشکل نشود نیازمند یک لنکر سنگین و مستحکم است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در یک کشور زمانی پول رایج آن دارای اعتبار است که دارای پشتوانه ارزی باشد تا زمانی که پول چاپ می شود اقتصاد جامعه دچار مشکل نشود.

حجت الاسلام مؤمنی اظهار کرد: ما انسان ها نیز برای زندگی در دنیا نیازمند یک تکیه گاه محکم و قوی هستیم و تنها تکیه گاه مستحکم ایمان به خداوند و ائمه اطهار(س) است.

وی با اشاره به اهمیت عمر انسان گفت: عمر انسان ها قابل تکرار و جبران نیست و به عبارتی زندگی ما آدم ها دوربرگردان ندارد که خواسته باشیم به عقب برکردیم و آن را جبران کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه به بحث شادی های مقطعی برای انسان ها اشاره کرد و افزود: امروز در جامعه برخی افراد به دنبال نشاط ها و شادی های مقطعی هستند این شادی ها مانند یک گلدان گل مصنوعی است که انسان فقط از ظاهرش لذت می برد.

حجت الاسلام مؤمنی اظهار کرد: عمر و زندگی ما انسان ها جایی برای آزمون و خطا نیست باید مکانی پای بگذاریم که به آن اطمینان و یقین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با انجام گناه و معصیت انسان به شادی و نشاط نمی رسد بلکه او را از هدف اصلی خود در زندگی و بندگی خداوند دور می سازد.

استاد حوزه و دانشگاه به سخنی از امیر مؤمنان(ع) در رابطه با مقایسه خود با دیگران اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند هیچ گاه ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکن چون این دو به هیچ عنوان  با یکدیگر قابل قیاس نیستند.

حجت الاسلام مؤمنی افزود: اگر می خواهید به لذت واقعی و حقیقی در زندگی برسید باید ارتباط خود را با خداوند از دست ندهید، آرامش و آسایش  زندگی در گرو ارتباط با حق تعالی می باشد.

وی تصریح کرد: سرمایه اصلی انسان ها در گرو ایمان به خداوند است، هرکس می خواهد در دنیا و آخرت رستگار و عاقبت به خیر باشد باید ایمان خود را حفظ کند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در سه جا اگر انسان از خود تواضع و افتادگی نشان دهد خداوند به وی عنایت خاصی می کند؛ در پیشگاه خداوند، در خانه اهل بیت( ع) و حضور در کنار پدر و مادر این موارد موجب سعادت فرد در زندگی می شود.

حجت الاسلام مؤمنی به سه عامل نزدیکی به خداوند اشاره کرد و گفت: سه عامل مهم که باعث نزدیکی انسان به حق تعالی می شود عبارت است از؛ ارتباط و علم به خداوند، شناسایی عواملی که سبب فاصله گرفتن از خداوند می شود و شناسایی موارد نزدیکی ما به خداوند اگر انسان ها فقط همین سه عامل را انجام دهند به سعادت دنیوی دست خواهند یافت.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: گناه کردن سخت تر از بندگی خداوند می باشد، فردی که می خواهد گناهی انجام دهد باید موانعی که خداوند برای وی قرار داده را از میان بردارد و مهم ترین مانع انجام گناه برای هر انسان عقل اوست.

وی به حدیثی که پیامبر اکرم(ص) برای حضرت زهرا(س) در رابطه با سبک شمردن نماز فرمودند اشاره کرد و گفت: ایشان شش عامل مهم را از عقوبت سبک شمردن انسان ها در رابطه با نماز عنوان کردند و فرمودند؛ کسی که نماز را سبک بشمارد خداوند برکت را از عمرش دور می کند، برکت رزق و روزیش از بین می رود، هر عمل پسندیده ای که انجام می دهد مورد قبول خداوند نیست، نور فرد صالح از چهره او گرفته می شود، هرچه دعا کند مستجاب نمی شود و هرچه دیگران در حق او دعا کنند مستجاب نمی شود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات