۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۹۰۹
امام جمعه ایلام:

قوه قضاییه پناهگاه مظلوم در مقابل ظالم است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: عدالت خواهی و دفاع از مظلوم از ویژگی های شخصیتی پیامبر گرامی اسلام است که باید بیش از گذشته الگوی دستگاه قضا قرار گیرد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در جمع مدیرکل و کارکنان دادگستری استان ایلام، قضات و وکلا استان اظهار داشت: ولادت پیامبر روز آزادی مظلوم از بند ظالم و بشارت سعادتمندی بشر است.

وی افزود: رسول مکرم اسلام(ص) منادی توحید و پرچمدار هدایت بشریت در طول تاریخ است و ماموریت جهانی خود را برای رساندن حق و سعادت بشر به نحو احسن انجام داد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: یکی از موارد مورد سفارش نبی بزرگوار اسلام متحد بودن مسلمانان در مقابل دشمنان قسم خورده است و دستور به عقد اخوت بین مهاجرین و انصار در جریان هجرت از مکه به مدنیه بیانگر این واقعیت مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: باید در ایام هفته وحدت برای ایجاد اتحاد و همدلی بین امت اسلامی قدم برداریم که این کار سبب نا امیدی دشمن برای نفوذ در بین مسلمین جهان خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه قوه قضائیه در نظام اسلامی پرداخت و گفت: قوه قضائیه پناهگاه مظلومان و تکیه گاه مردم برای بازپس گیری حقوقشان از ظالمین است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: یکی از مولفه های مهم در اجرا شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، قوه قضائیه است که می تواند افرادی که به بیت المال دست درازی می کنند را محاکمه کند.

این مدرس حوزه بیان داشت: حقوق های نجومی، اختلاس ها و دست برد به بیت المال همه اینها در فلج شدن اقتصاد کشور موثر هستند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: قوه قضائیه باید به صورت قاطع با این گونه پرونده ها و عاملانشان برخورد کند تا اعتماد مردم به نظام اسلامی کاسته نشود.

وی اضافه کرد: انتظار مردم از این نهاد برخورد با افرادی است که حق و حقوق مردم را پایمال می کنند و با استفاده از رانت و تخلفات زیاد اقدام به گرفتن حقوق های نجومی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: عدالت خواهی و دفاع از مظلوم از ویژگی های شخصیتی پیامبر گرامی اسلام است که باید بیش از گذشته الگوی دستگاه قضا باشد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات