۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۸۹۳
امام جمعه تبریز:

حمایت از تولید ملی با شعار محقق نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که حمایت از تولید ملی با شعار محقق نمی شود، گفت: دولت باید از شعارگرایی خارج شده و در عمل از تولیدکنندگان حمایت کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در اجلاسیه شورای عالی بسیج سپاه عاشورا با بیان این‌که استراتژی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران تغییر و وارد فاز جدیدی شده است، اظهار داشت: دشمنان به دنبال ترویج یأس و ناامیدی مردم نسبت به نظام با افزایش فشارهای اقتصادی هستند.

امام جمعه تبریز افزود: ایران اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با تحریم های ظالمانه استکبار مورد تهدید قرار گرفته است؛ اما این تحریم ها طی چند سال گذشته به جنگ اقتصادی تبدیل شده و باید برای مقابله با آن اقتصاد داخلی را در جهت کاهش آسیب پذیری ها مقاوم سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: اگر الزامات اقتصاد مقاومتی رعایت شود از قاچاق کالا و ارز نیز جلوگیری خواهد شد، متأسفانه منافع برخی افراد در واردات کالاهای خارجی است که این امر با مبانی اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال و تولید دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است، گفت: تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی حمایت از تولید داخلی است که این موضوع با به کارگیری این سرمایه عظیم نیروی انسانی با گسترش آموزش متناسب با بازار کار و ارائه تسهیلات مناسب، زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حمایت از تولید ملی با شعار محقق نمی شود، افزود: تولیدکنندگان داخلی برای افزایش میزان اشتغال و جذب نیروهای کارآمد و متخصص نیازمند تسهیلات کم‌بهره بانکی و برخی معافیت های مالیاتی هستند؛ دولت باید از شعارگرایی خارج شده و در عمل از تولیدکنندگان حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزایش تولید ملی و ارتقای کیفیت کالای ایرانی را از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد و توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید به گفتمانی عمومی جامعه تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متأسفانه طی سالیان گذشته فرهنگ غلطی در جامعه رایج شده که هر کالای خارجی باکیفیت‌تر از کالای داخلی است، این در حالیست که امروزه تولیدکنندگان داخلی در برخی کالاهای مهم و اساسی بهتر از کالای مشابه خارجی و البته با قیمت کمتر تولید می کنند.

وی ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر دولت به دنبال رهایی از درآمدهای نفتی است، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد و حمایت از تولیدکنندگان داخلی حرکت کند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات